کد خبر: 207656
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰

سرجیو مارشیونه در مصاحبه اخیرش با تلویزیون بلومبرگ گفت: «به‌دلیل چارچوب زمانی انتخاب شده در اروپا، ما مجبور به الکتریکی‌شدن هستیم. اما شخصا این راه‌حل را درست نمی‌دانم»

به گزارش اخبار خودرو ، سرجیو مارشیونه، مدیرعامل گروه فیات کرایسلر، اعلام کرده است در حالی‌که خودروسازی مشغول دست و پنجه نرم کردن با بزرگ‌ترین چالش‌ تاریخ خود است که از فناوری‌های جدید خودروهای الکتریکی و خودران نشات گرفته، او تمرکز خود را بر راهبرد ۵ساله این خودروساز ایتالیایی-آمریکایی گذاشته است.

خودروهای الکتریکی فیات کرایسلر هنوز به مرحله سودآوری نرسیده‌اند و آن‌طور که آقای مارشیونه در سخنرانی اخیر خود در دانشگاه ریونترو در ایتالیا گفته است، این کمپانی به‌ازای هر نسخه الکتریکی از خودروی جمع‌و‌جور فیات ۵۰۰، ۲۰هزاردلار ضرر می‌کند.

[caption id="attachment_207657" align="aligncenter" width="700"]سرجیو مارشیونه، مدیرعامل گروه فیات کرایسلر سرجیو مارشیونه، مدیرعامل گروه فیات کرایسلر[/caption]

یکی از راه‌هایی که فیات کرایسلر از مدت‌ها پیش درحال بررسی آن بوده، ادغام یا خرید یک کمپانی موفق‌تر در زمینه خودروهای تمام الکتریکی و هیبرید است.

مدتی قبل رسانه‌های کره جنوبی خبرهایی را از ادغام فیات کرایسلر با رقیب کره‌ای‌اش یعنی هیوندای موتورز منتشر کرده بودند که در آن زمان آقای مارشیونه این ادعا را تکذیب کرد.

با هرچه سختگیرانه‌تر شدن قوانین و محدودیت‌های مربوط‌به سطح آلایندگی خودروها، خودروسازان در سراسر جهان تحت فشاری جدی برای معرفی محصولات الکتریکی قرار گرفته‌اند. این در‌حالی است که تقاضا برای این خودروها هنوز چندان قابل‌ملاحظه نیست و زیرساخت‌های شارژ باتری‌های این خودروها نیز به‌طور مطلوب و قابل‌قبول فراهم نشده است.

در حالی‌که تسلا توانسته است به‌طور موفقیت‌آمیزی حجم فروش خود را افزایش دهد، اما بازده مالی و وضعیت نامساعد تولید این استارت‌آپ کالیفرنیایی، از دشواری‌های موجود در عرضه خودروهای الکتریکی و توجیه‌ناپذیری آن‌ها به‌لحاظ اقتصادی نشان دارد.

سرجیو مارشیونه در مصاحبه اخیرش با تلویزیون بلومبرگ گفت: «به‌دلیل چارچوب زمانی انتخاب شده در اروپا، ما مجبور به الکتریکی‌شدن هستیم. اما شخصا این راه‌حل را درست نمی‌دانم. در حالی که خودروسازان به طیف گسترده‌ای از سیستم‌های بدون آلایندگی متوسل شده‌اند، ما نیز باید کاملا پذیرای این امر باشیم و از راه‌حل‌های فناورانه‌ای که می‌توانند به ما کمک کنند، استقبال کنیم.»

خودروسازان قدیمی که در این صنعت از اسم و رسمی برخوردار هستند، باید سرعت خود را در تصمیم‌گیری بالا ببرند تا بتوانند با رقبای تازه‌ازراه‌رسیده‌ای مانند تسلا برابری کنند.

سرجیو مارشیونه که به اظهارات بی‌پروا، مشهور است در همین مصاحبه گفت: «بزرگ‌ترین ترس من عقب ماندن از قافله است چون ما صنعت بسیار کندی هستیم و تصمیم‌گیریمان یک عمر طول می‌کشد. درعوض شرکتی مثل تسلا را درنظر بگیرید: ایلان درحال پیش‌رفتن با سرعت یک موشک است.»

ماه گذشته بعداز تکذیب ادغام با هیوندای موتورز توسط مارشیونه و اعلام نشدن قرارداد همکاری با گریت‌وال خودروساز چینی، ارزش سهام گروه خودروسازی فیات کرایسلر در بازار بورس میلان با ۰٫۱درصد افت به ۱۵٫۱۵یورو رسید. این درحالی است که سهام تسلا به بالاترین ارزش خود از ابتدای تاسیس تاکنون رسیده است.

آقای مارشیونه در ادامه گفت: «من هیچ برگ برنده خاصی روی میز ندارم و اولویتم رسیدن به نقطه بدون بدهی در سال ۲۰۱۸، توسعه برنامه کاری فیات کرایسلر تا سال ۲۰۲۲ و پیدا کردن جانشین است.»

آقای مارشیونه ۶۵ساله قصد دارد در سال ۲۰۱۹ خود را بازنشسته کند. برنامه کاری فیات کرایسلر که قرار است سال آینده منتشر شود، به گفته مارشیونه شامل عملیات مربوط‌به محصول جانبی مگنتی مارلی نیز خواهد شد. سرجیو مارشیونه اظهار کرده است: «بهترین راه‌حل، توزیع مارلی میان سهام‌داران فیات خواهد بود.»

هفته گذشته آقای مارشیونه بالاخره اعلام کرد که درحال انجام مذاکراتی برای همکاری‌های تکنیکی با هیوندای است. اگرچه این بزرگمرد خودروسازی هنوز جزئیات بیشتری را از این همکاری دراختیار رسانه‌ها قرار نداده است، اما ادغام این ۲شرکت را در ادامه همکاری‌ها بعید دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =