کد خبر: 208800
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷

حال چگونه است مجری این نمایشگاه که خود وظیفه تحقیقات و پژوهش در صنعت لاستیک را برعهده دارد، بازار پر از جذابیت ایران را در اختیار شرکت‌های خارجی به‌ویژه چینی‌ها قرار داده است

به گزارش « اخبار خودرو » ، درحالی‌که که تنها دو روز به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی زنجیره تامین صنایع لاستیک در تهران باقی مانده است، بررسی‌های اولیه نشان از حضور پررنگ آسیایی‌ها این‌بار نه در زمینه واردات تایر به کشور بلکه یک گام بالاتر و در لایه‌های بالا‌دست صنعت تایر ایران دارد.

[caption id="attachment_208801" align="aligncenter" width="700"]تایر تایر[/caption]

چینی‌هایی که رتبه دوم فروش تایر در ایران را به‌نام خود ثبت کرده‌اند، کار را فراتر برده و به همت مسئولان ایرانی صنعت تایر، قرار است پای چینی‌ها را به صنایع بالادستی تایرسازی و تامین مواد اولیه باز کند.

شرکت مهندسی تحقیقات صنایع لاستیک به‌عنوان مجری این نمایشگاه بین‌المللی از ۷۲شرکت ایرانی ‌و‌ خارجی برای شرکت دراین نمایشگاه دعوت کرده است تا زنجیره‌ مستحکمی از تامین کالا ایجاد کند.

زنجیره‌ای که از مجموع ۷۲شرکت، بیش‌از نیمی از آنها خارجی و عمدتا چینی‌هایی هستندکه صنعتگران حوزه تایر همواره بر ورود محصولاتشان به کشور تاخته‌اند و آنها را مسبب اصلی بر هم زدن بازار نامیده‌اند.

در بین تمام محصولات بالادستی تولید تایر،‌تنها کائوچوی طبیعی است که باید به صورت وارداتی و از کشورهای تولیدکننده به کشور وارد شود و در سایر موارد تولیدکننده‌های داخلی خود قادر به تامین بازار نیاز محصولات پتروشیمی، نخ، سیم و دیگر ملزومات تهیه تایر هستند.

حال چگونه است مجری این نمایشگاه که خود وظیفه تحقیقات و پژوهش در صنعت لاستیک را برعهده دارد، بازار پر از جذابیت ایران را در اختیار شرکت‌های خارجی به‌ویژه چینی‌ها قرار داده است تا این صنعت را نیز به عرصه تاخت‌و‌تاز خود قرار دهند.

آیا به‌واقع تولیدکننده‌های داخلی امکان تامین بلک‌کربن، کائوچوهای مصنوعی، نخ و سیم‌های رادیال را در کشور ندارند و باید برای تامین نیاز صنعت خود دست به دامن شرکت‌های خارجی شویم؟

باید منتظر ماند تا مشخص شود برگزاری این نمایشگاه با تمام هزینه‌هایش آیا دستاوردی برای صنعت رو به رشد تایر ایران و شرکت‌هایی خواهد داشت که تا پیش از این موفق به در نوردیدن بازارهای خارجی و حتی جلب‌نظر خودروسازان بزرگ دنیا شده‌اند یا خیر.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =