کد خبر: 209201
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴

رویترز گزارش داد که گروه خودروسازی فولکس‌واگن با فروش ۱۰.۷میلیون‌دستگاه خودرو طی سال گذشته میلادی با پشت سر گذاشتن تویوتا با اختلاف ۳۵۰هزاردستگاهی، به‌عنوان بزرگ‌ترین کمپانی خودروسازی در جهان اعلام شد.

به گزارش «اخبار خودرو» ، البته فولکس‌واگن برای ثبت این رکورد بیشتر از هر برند زیرمجموعه خود از برند اصلی این گروه یعنی VW استفاده کرده که ۶میلیون دستگاه به فروش رسانده است.

[caption id="attachment_208433" align="aligncenter" width="539"]کانسپت فولکس‌واگن آی. دی باز کانسپت فولکس‌واگن آی. دی باز[/caption]

آئودی و پورشه نیز با رشد فروش مناسبی که در سال گذشته برجای گذاشتند، دررسیدن به این آمار کمک زیادی کرده‌اند. این دو برند اسپرت و پریمیوم‌ساز با درآمد ۲۲۰میلیاردیورویی «معادل ۲۶۴میلیاردو۶۲۰میلیون‌دلار» بیشترین سودآوری را برای فولکس‌واگن داشته‌اند که این رقم نسبت‌به سال گذشته ۳میلیاردیورو افزایش داشته است.

برای مقایسه، تویوتا اعلام کرده است در سال۲۰۱۷ با رشد دودرصدی نسبت‌به سال۲۰۱۶ تعداد ۱۰میلیون‌و۳۵۰هزاردستگاه از محصولات تویوتا و لکسوس را به فروش رسانده است.

به‌گفته مسئولین تویوتا، ۲۰۱۸ سال بهتری برای این کمپانی ژاپنی خواهد بود و احتمالا آن‌ها به هدف ۱۰.۵میلیون‌دستگاهی خود خواهند رسید. عددی که به‌نظر نمی‌رسد برای پشت‌سر گذاشتن فولکس‌واگن کافی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =