کد خبر: 209712
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۵

سرانجام آینده برند لوکس تویوتا در ایران مشخص شد و لکسوس با دو مدل nx200t و RX200T در جمع خودروهای وارداتی سال ۹۷باقی ماند.

به گزارش« اخبار خودرو » ، سه هفته پیش بود که با ابلاغ اصلاحیه آیین‌نامه ضوابط فنی خودرو توسط دولت، واردات خودروهایی با ارزش بیش از ۴۰هزار دلار ممنوع شد.

در همان روزها زمزمه ممنوعیت واردات لکسوس در بازار خودروهای وارداتی مطرح شد و قیمت نمونه‌های کارکرده این خودرو در بازار افزایش یافت؛ لکسوس‌هایی که بر اساس قیمت‌های جهانی ارزشی بیش از ۴۰هزار دلار دارند و در شرایط فعلی امکان ورودشان به کشور تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسید. حال اما اداره کل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با انتشار فهرست مجوزهای صادر‌شده برای پیش‌فروش خودروهای داخلی و وارداتی، نام دو محصول لکسوس را نیز آورده است تا SUV های پر‌طرفدار لکسوس برای یک‌سال دیگر در سبد فروش خودروهای وارداتی قرار بگیرند.

[caption id="attachment_208643" align="aligncenter" width="620"]خودروی لوکس در بحث قیمتی تعریف می‌شود نه در حجم موتور لکسوس[/caption]

نکته جالب توجه اما قیمت اعلام‌شده برای لکسوس NX200T توسط ایرتویا در سال ۹۵است که در ارزش‌گذاری گمرک ایران نیز ۵۰هزار و ۴۰۰دلار تعیین شده است. اگرچه جست‌وجو در سایت کمپانی لکسوس نمونه‌ای که ایرتویا به ایران وارد می‌کند، وجود ندارد و تنها نمونه‌های ۳٫۵لیتری این خودرو وجود دارند، اما نگاهی به قیمت‌های سال گذشته این خودرو کافی است تا مشخص شود که برای خرید لکسوس از بازارهای جهانی باید هزینه‌ای فراتر از ۴۰هزار دلار پرداخت کرد.

حال مشخص نیست ماندگار شدن این دو خودرو در جمع وارداتی‌ها ناشی از کاهش قیمت ۱۰هزار‌دلاری آن توسط کمپانی مادر برای نماینده ایرانی آن است یا دلیل دیگری برای حفظ لکسوس در بازار ایران وجود دارد!

به عنوان مثال ممکن است مجوز پیش‌فروش ان‌ایکس فقط شامل حال لکسوس‌هایی باشد که در مدت شش ماه بسته شدن ثبت‌سفارش در گمرک دپو شده و اکنون می‌توانند ترخیص شوند.

در این لیست البته خودروهای دیگری نیز از واردات باز مانده‌اند. محصولات کیا موتورز، ب‌ام‌و، مرسدس‌بنز و ... که به نظر می‌رسد با توجه به مجوز‌دار بودن شرکت‌های فوق، نام آنها در لیست جدیدی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شود.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا. ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    این مربوط میشه به همان نورچشمی ها و رانتی که در بدنه وزارت صنعت وجود داره اگه بخشنامه ست باید برای همه باشه ن یی عده خاص.....خوب اگه رانت نباشه چطور ان خودرو طلائی رنگ لکسوس را چطوری بفروشن خودرو سیصد میلیونی را یک میلیارد بفروشن....از کسی هم خجالت نمیکشن اینا کیا هستن خدا
  • رضا. ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    البته اینم بگم خوبه که واردات این نوع خودرو ها ازاد باشه برای همه مردم با قیمت ارزونتر ن یی عده ادم خاص

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =