کد خبر: 210001
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۱

نخستین تست‌درایو بین‌المللی با بازگشت کاروانی متشکل از ۱۰دستگاه چری تیگو ۷ به کشور پایان یافت.

به گزارش« اخبار خودرو » ، در نخستین تجربه تست‌درایو بین‌المللی که از سوی شرکت مدیران‌خودرو و برند چری اجرا شد، کاروان تیگو ۷‌ سواران پس از یک هفته رانندگی در ایران و شهرهای جمهوری آذربایجان و باکو به کشور بازگشت.

کلوپ هواداران شرکت مدیران‌خودرو در آخرین اقدام خود آزمایش رانندگی بین‌المللی را اجرا کرد که تعداد ۱۰ تیگو ۷ ، به‌منظور بررسی و تست طولانی‌مدت خودروهای خود در شرایط جوی و جغرافیایی مختلف از کشور خارج شوند.

[caption id="attachment_209651" align="aligncenter" width="800"]تست‌درایو بین‌المللی تهران تا باکو چری تیگو7 تست‌درایو بین‌المللی تهران تا باکو چری تیگو۷[/caption]

این کاروان هفته گذشته با عبور از شرایط دشوار زمستانی مسیرهای بین‌شهری و درون‌شهری کشور چون سطح یخ‌زده آسفالت گردنه حیران به آستارا رسید. در ادامه و با عبور از مرز کاروان وارد مسیرهای غیراستاندارد بین آستارا تا باکو شد.

نکته جالب در این تست‌درایو بین‌المللی این بود که گروه با طی مسیری بیش از ۲هزارکیلومتر و تردد در ارتفاعات، هیچ‌گونه مشکل فنی برای خودروهایشان به وجود نیامد. البته در این مسیر طولانی یک خودروی امداد و دو تکنسین، گروه را همراهی می‌کردند اما هیچ مشکلی برای خودروها به‌وجود نیامد.

یکی از تجربه‌های خوب در این سفر طولانی، کیفیت بالا و ایمنی خودروها بود. همراهان و رانندگان خودروهای تیگو ۷ بر راحت بودن صندلی‌ها، ایمنی و شتاب خودروها تاکید بسیاری داشتند.

[caption id="attachment_210003" align="aligncenter" width="800"]تیگو ۷ تیگو ۷[/caption]

به نظر می‌رسد چینی‌ها عزمشان را برای رقابت در سطح بالا با رقبای کره‌ای جزم کرده‌اند. تودوزی چرمی و صندلی‌های ارگونومیک بخش کوچکی از جذابیت را در چری تیگو ۷ شامل می‌شود. به این موارد باید آپشن‌های بسیار بالایی که در خودرو وجود دارد نیز افزود.

سقف تمام‌شیشه‌ای پاناروما یکی دیگر از امکاناتی است که در تیگو ۷ تعبیه شده است. نمایشگر ۹اینچی تمام‌لمسی نیز وظیفه نمایش اطلاعات مربوط به سیستم صوتی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و دوربین ۳۶۰ درجه را برعهده دارد.

نکته قابل توجه در مورد دوربین ۳۶۰ درجه این خودرو، وجود چهار عدد دوربین در جلو، عقب و طرفین خودرو زیر آینه‌های جانبی است که در مجموع یک تصویر مجازی از اطراف خودرو را به‌صورت داینامیک در اختیار راننده قرار می‌دهد.

حداکثر توان این موتور ۱۴۷‌اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۲۱۰ نیوتون‌متر است که در دورهای ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه قابل دسترس است.

از سوی دیگر نیروی تولید‌شده موتور به‌وسیله جعبه‌دنده ۶ سرعته دبل‌کلاچ که توسط شرکت معتبر آلمانی گتراگ طراحی شده، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. نکته قابل توجه امکان انتخاب نوع رانندگی اسپرت و اکونومی است که در راندمان و بازده موتور تاثیر می‌گذارد.

[caption id="attachment_210004" align="aligncenter" width="800"]تیگو ۷ تیگو ۷[/caption]

اینها تنها بخشی از امکانات و دستاوردهای برند چری در مدل تیگو۷ است. به نظر می‌رسد با تولید این خودرو در آینده نه‌چندان دور، شاهد عرضه محصولی به‌مراتب با کیفیت‌تر از سوی چری باشیم.

چری نشان داده است توانایی و ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل شدن به یک خودروساز مطرح و در سطح رقبای اروپایی، آمریکایی و ژاپنی را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =