کد خبر: 212780
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

محمدرضا شه بخش گفت: پیش بینی ما این است که تا سال ۱۴۰۰ حداقل به ظرفیت تولید ۳۵۰ هزار دستگاه برسیم و این رقم را تا سال ۱۴۰۵ به ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در منطقه افزایش دهیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی کرمان امروز در آیین رونمایی از اولین خودرو تولیدی هیوندای اکسنت شرکت کرمان خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، با بیان اینکه فعالیت صنایع خودروسازی کرمان در دولت های یازدهم و دوازدهم به دو بخش برنامه های گذشته و آینده تقسیم می شود، گفت: به دلیل فراز و نشیب های متعددی که در زمان کار با دوو، هیوندای و فولکس داشتیم، منطقه ارگ جدید از سال ۷۵ تا ۹۲ فقط توانست حدود ۱۸۳هزار خودرو تولید کند.

[caption id="attachment_212785" align="aligncenter" width="1000"]مراسم رونمایی از اولین خودرو تولیدی هیوندای اکسنت شرکت کرمان موتور در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید مراسم رونمایی از اولین خودرو تولیدی هیوندای اکسنت شرکت کرمان خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید[/caption]

به گزارش « اخبار خودرو »،  محمدرضا شه بخش با اشاره به اینکه از مجموع تولیدات این شرکت تا سال ۹۲ حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار دستگاه خودرو چینی و مابقی از سایر محصولات بود، اظهار کرد: اما از سال ۹۲ با ایجاد فضای مناسب کار، طی پنج سال حجم تولید این گروه به حدود ۴۱۵ هزار خودرو رسید که در سال ۹۵ بیشترین تولید یعنی حدود ۱۰۰ هزار دستگاه تولید داشتیم که این میزان در سال ۹۶ به ۱۱۵ هزار دستگاه رسید.

وی با توضیح اینکه در ارگ جدید پنج برند شامل چری، لیفان، جک، بی وای دی و جیلی با همکاری چینی ها در حال فعالیت و تولید هستند، افزود: به لطف برجام در ۹۴، موفق شدیم در سال ۹۵ با هیوندای قرارداد ببندیم و از سال بعد از آن محصولات به صورت اس.کی.دی تولید شد که امروز اولین محصول سی.کی.دی که حدود ۲۵ درصد ساخت داخل است، رونمایی شد و امیدواریم تولید این محصول اقتصادی باشد تا بتوانیم حجم ساخت را افزایش دهیم.

به گفته شه بخش، برنامه کرمان خودرو ، رساندن سطح ساخت داخل خودروهای پر تیراژ به حداقل ۴۰ درصد و افزایش آن تا سطح ۶۵ درصد است.

[caption id="attachment_212781" align="aligncenter" width="1280"]مراسم رونمایی از اولین خودرو تولیدی هیوندای اکسنت شرکت کرمان موتور در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید مراسم رونمایی از اولین خودرو تولیدی هیوندای اکسنت شرکت کرمان خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید[/caption]

وی همچنین با بیان اینکه در سال جدید دو تفاهم مشارکت با شرکت چینی جک و هیوندای خواهند داشت، بیان کرد: اگرچه پیش از این همکاری شرکت چری و مدیران خودرو، اولین سرمایه گذاری بزرگ خارجی به شمار می رفت که البته امروز فاز دوم توسعه این همکاری انجام شده است.

مدیرعامل کرمان خودرو افزود: طی ۵ سال گذشته این شرکت حدود هزار میلیارد تومان در قالب چهار بند شامل حقوق دولت، ارزش افزوده، حقوق گمرکی و مالیات عملکرد به دولت پرداخته است.

شه بخش با توضیح اینکه یکی از اهداف مهم امسال شکستن رکوردهای تولید قبل و افزایش آن است، گفت: امیدواریم سرمایه گذاری های انجام شده، به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه بعد از سختی های سال ۹۲، امروز شرایط مناسبی را داریم، تاکید کرد: پیش بینی ما این است که تا سال ۱۴۰۰ حداقل به ظرفیت تولید ۳۵۰ هزار دستگاه برسیم و این رقم را تا سال ۱۴۰۵ به ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در منطقه افزایش دهیم.

به گفته وی، در این شرایط عمق ساخت داخل هیچ محصولی کمتر از ۴۰ درصد نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =