کد خبر: 213344
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷

به‌نظر می‌رسد که ئیس‌جمهور جمهوری خلق چین قصد دارد کمپانی‌های خارجی را بیشتر ترغیب کند تا در بخش خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کنند، صنعتی که درحال تبدیل‌شدن به پیشرفته‌ترین صنعت در جهان است.

 به گزارش « اخبار خودرو » ، درحال‌حاضر خودروسازان غیرچینی برای تولید محصولاتشان در خاک این کشور، فقط درصورت مشارکت با شریکی چینی و ایجاد یک جوینت‌ونچر امکان تولید محصول دارند، مثل فولکس‌واگن که با فاو قرارداد بسته یا جگوار- لندروور که قرارداد یک جوینت‌ونچر با چری را امضا کرده است. اما ظاهرا نقشه‌های جدیدی در ذهن شی‌جین‌‌پینگ، رئیس‌جمهور جمهوری خلق چین می‌گذرد.

[caption id="attachment_213345" align="aligncenter" width="568"] تغییرات بزرگ در برابر صنعت خودروی چین[/caption]

به‌نظر می‌رسد که او قصد دارد کمپانی‌های خارجی را بیشتر ترغیب کند تا در بخش خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کنند، صنعتی که درحال تبدیل‌شدن به پیشرفته‌ترین صنعت در جهان است.

البته تا به امروز نیز قوانین سخت‌گیرانه چین باعث شده است مردم این منطقه علاقه بیشتری نسبت‌به این خودروها نشان دهند. دلیل این مدعا نیز صدها استارت‌آپی است که طی سال‌های اخیر برای تولید خودروهای بدون آلایندگی در چین ایجاد شده است.

شی همچنین قصد دارد تعرفه بالا و غیرمعقول ۲۵درصدی واردات خودرو به این کشور را نیز کاهش دهد. از بین کمپانی‌های سراسر دنیا، به‌نظر می‌رسد که بریتانیایی‌ها بتوانند یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی باشند که پتانسیل سودآوری از قوانین جدید را دارند. چراکه حداقل در سال گذشته ۱۹.۷درصد از خودروهای تولیدشده در این کشور به چین صادرشده‌اند و درصورتی‌که شاهد کاهش تعرفه‌ها باشیم، احتمال افزایش این رقم نیز بالا است.

البته این تغییر می‌تواند به‌طورکلی حجم واردات خودرو به چین را افزایش دهد و با توجه به ظرفیت عظیم بازار خودروی چین باید منتظر اعداد و ارقام عجیبی باشیم. سال گذشته ۲۳میلیون‌و۹۰۰هزاردستگاه خودرو در این کشور به فروش رفت. این در حالی است که کل فروش خودرو در کشورهای اروپایی به کمتر از ۱۵میلیون‌و‌۶۳۰هزاردستگاه می‌رسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =