تایر

وزارت صنعت،معدن‌وتجارت با تدوین سه شرط جدید برای واردکنندگان لاستیک، ‌بررسی صلاحیت شرکت‌های فعال در این حوزه را به انجمن واردکنندگان لاستیک واگذار کرد.

به گزارش «اخبار خودرو​»، با دستور وزیر صنعت،معدن‌وتجارت،‌ از امروز کارهای اولیه تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان تایر توسط انجمن واردکنندگان لاستیک انجام می‌شود و پس‌از تایید این انجمن و ارسال تاییدیه به اداره کل صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صمت،‌ مراحل نهایی تخصیص ارز توسط بانک‌مرکزی انجام خواهد شد.

این تصمیم با هدف تسهیل و روان‌سازی روند پرداخت ارز مورد نیاز برای واردات انواع تایر و کاهش زمان موردنیاز برای بررسی درخواست‌ها صورت گرفته است و از امروز انجمن واردکنندگان به‌عنوان مسئول مستقیم بررسی و تایید صلاحیت ثبت‌سفارش‌های انجام‌شده توسط شرکت‌های واردکننده تایر خواهد بود.

یکی از شروط جدید دولت برای واردکنندگان تایر که قرار است از امروز اجرایی شود و مسئولیت بررسی آن نیز با انجمن واردکنندگان لاستیک خواهد بود، ایجاد محدودیت واردات تایر توسط شرکت‌های دارای  نمایندگی است. براساس این تصمیم شرکت‌های واردکننده فقط به میزانی اجازه واردات تایر خواهند داشت که سال  گذشته به کشور وارد کرده‌اند.

یکی دیگر از تصمیمات وزارت صمت برای ساماندهی واردات تایر، ‌اجبار واردکنندگان به ثبت‌سفارش تایر با قیمت سال گذشته است. این تصمیم درحالی از سوی وزارت صمت گرفته شده که ممکن است برخی شرکت‌های واردکننده به‌دلیل افزایش قیمت محصولاتشان توسط کارخانه سازنده با مشکل ثبت‌سفارش و واردات مواجه شوند.

ایجاد محدودیت برای واردات تایرهای پرایدی،‌ پژویی و سمندی تصمیم دیگر وزارت صمت برای واردکنندگان تایر است که براساس آن ثبت‌سفارش تایر برای سایزهای 165/65/R13،‌185/65/R14 و 185/65/R15 با سختگیری بیشتری انجام خواهد شد.

برهمین اساس از امروز میزان ثبت‌سفارش برای هریک از این سه سایز توسط هر واردکننده باید کمتر از یک‌هزار حلقه باشد. این موارد از امروز برای  واردکنندگان لاستیک لازم‌الاجراست و مسئولیت بررسی موارد ذکرشده و پارامترهای هویتی شرکت‌های واردکننده نیز برعهده انجمن واردکنندگان لاستیک خواهد بود. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بابك شادكان IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    2 0
    با سلام به نظر بنده اول اين انجمن واردكنندگان حذف شود خود اقاى بيابانگرد كه نماينده كومهو در ايران است اولا نمايندگى را خيلى خيلى سخت ميگيرند تا خودشان در بازار رقيب نداشته باشند دوما انجمن اصلا در تنظيم بازار لاستيك مثمر ثمر نبوده و باعث گرانى لاستيك شده بازار لاستيك را از انحصارى به عمومى تبديل كنند هر كس خواست وارد كنه والسلام
  • علیرضا واحدی پاجی IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 0
    سلام تقاضای نمایندگی فروش انواع تایر را دارم استان مازندران شهرستان میاندورود شهر سورک چهارراهآزادگان جنب بانک تجارت فروشگاه لاستیک واحدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =