تایرهای باری- اتوبوسی

سرانجام موضوع کاهش تعرفه واردات تایرهای رادیال باری-اتوبوسی به ایستگاه آخر اجرا رسید تا با ابلاغ معاون‌اول رئیس‌جمهور به گمرک‌های کشور، تامین لاستیک موردنیاز ناوگان حمل‌ونقل عمومی سرعت گیرد. 

 به گزارش «اخبار خودرو»، اسحاق جهانگیری، معاون‌اول رئیس‌جمهور دیروز پس از بازدید از انبار گمرک‌های کشور با اشاره به تصمیم دولت برای ترخیص لاستیک موردنیاز شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای و درون‌شهری کشور از سرعت گرفتن روند ترخیص و تامین تایر موردنیاز کامیون‌داران خبر داد. درهمین‌حال بر اساس گزارش‌های رسیده به روزنامه «دنیای‌خودرو»، اعضای کارگروه تنظیم بازار نیز دیروز در جلسه مشترک خود با وزیر صنعت‌،معدن‌وتجارت به جمع‌بندی نهایی برای تعیین تعرفه واردات این گروه محصول از تایر رسیدند و درنهایت مقرر شد چهار ردیف از تعرفه واردات تایر مربوط به تایرهای رادیال باری-اتوبوسی از 26 به 5درصد کاهش یابد. به‌گفته منابع آگاه، وزیر صمت درنهایت 4 سایز از تایرهای باری-اتوبوسی سیمی را مشمول کاهش 21درصدی تعرفه واردات دانست. به‌همین‌منظور مقرر شد  تا زمان کاهش التهاب بازار لاستیک‌های باری- اتوبوسی این تایرها با تعرفه 5‌درصدی و ارز دولتی  به کشور وارد شوند. نکته حائزاهمیت، عدم کاهش تعرفه واردات تایرهای رادیال سواری است که پیش‌ازاین خبرهای مختلفی از کاهش 35درصدی تعرفه وارداتشان به گوش می‌رسید. براساس این مصوبه که به‌زودی با امضای معاون‌اول رئیس‌جمهور ابلاغ و اجرایی خواهد شد، واردات تایرهای بایاس باری به کشور همچنان ممنوع است و واردکنندگان لاستیک نیز پس از ترخیص تایرهای رادیال سواری موجود در انبارهای گمرک با ارز دولتی، باید گروه محصول رادیال سواری را با ارز نیمایی و تعرفه 40درصدی به کشور وارد کنند. تصمیمی که به نظر می‌رسد باهدف حمایت از صنعت تایر کشور گرفته‌شده است.
پس از بازدید از انبارهای گمرک همچنین درخصوص ترخیص لاستیک موردنیاز شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای و درون‌شهری کشور تصمیماتی اتخاذ شد که به‌زودی اجرایی می‌شود و لاستیک در اختیار کامیون‌داران قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =