آریزو‌6

مدیران‌خودرو در راستای ایجاد اشتغال و رونق بخشیدن به چرخه صنعت خودرو کشور، توانست اهداف خود را به‌خوبی دنبال کند و همگام با رشد صنعت چین، پیشرفته‌ترین و به‌روزترین محصولات این خودروساز چینی را به کشور عرضه کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،  بالغ بر 15سال از حضور برندهای چینی در بازار ایران می‌گذرد، اگر خاطرتان باشد شرکت مدیران‌خودرو اولین تولیدکننده و عرضه‌کننده محصولات چینی به کشور بود که در آن زمان با حجم عظیمی از انتقادات روبه‌رو شد. زیرا بسیاری معتقد بودند چینی‌ها توانایی رقابت با خودروسازان مطرح جهانی را ندارند و سرمایه‌گذاری در این زمینه بی‌فایده است. اما شرکت مدیران‌خودرو در راستای ایجاد اشتغال و رونق بخشیدن به چرخه صنعت خودرو کشور، توانست اهداف خود را به‌خوبی دنبال کند و همگام با رشد صنعت چین، پیشرفته‌ترین و به‌روزترین محصولات این خودروساز چینی را به کشور عرضه کند. کیفیت بالای محصولات و شرایط تسهیلاتی متنوع از عوامل موفقیت محصولات ام‌وی‌ام و چری در بازار ایران بوده که در کنار آن ارائه خدمات پس از فروش استاندارد و مطمئن از سوی نمایندگی‌های گسترده این شرکت در سراسر کشور، ارزش افزوده بالایی را برای دارندگان خودروهای این برند در ایران به‌وجود آورده است.

1.تاریخچه کمپانی چری

سال 1991 کمپانی چری در شهر ووهو استان آنهوی چین تاسیس شد و فعالیت خود را به‌صورت رسمی از سال 2003 میلادی آغاز کرد. این کمپانی خودروسازی در ابتدا علاوه‌بر تولید محصولات خود، همکاری‌هایی با کمپانی‌های مطرح خودروسازی از جمله جگوار و لندروور در زمینه مونتاژ داشت، اما پس از گذشت مدت‌زمانی کوتاه، مسیر تعالی و پیشرفت را به سرعت طی کرد. کمپانی چری از سال ۲۰۱۴ با معرفی خودروهای کانسپت آلفا و بتا که به تولید مدل‌های تیگو۵ و آریزو ۵ انجامید، سبک و خط‌مشی جدیدی را به وجود آورد. 
از سوی دیگر ارائه یک خودرو کانسپت جنجالی با نام TX در نمایشگاه خودرو ژنو که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویدادهای خودرویی با حضور بزرگان این عرصه برگزار می‌شود، نیز توانست شگفتی بزرگی ایجاد کند و این خودرو به‌عنوان بهترین کانسپت معرفی شود. این کانسپت با توجه به استقبال بالا در دستور کار تیم مهندسی و طراحی بین‌المللی چری که از میان با تجربه‌ترین مهندسان بین‌المللی با ملیت‌های گوناگون انتخاب شده بودند قرار گرفت، تا به تولید نهایی برسد. در اصل این اقدام استراتژی چری برای نشان‌دادن توان مهندسی و طراحی بین‌المللی خود بود و در نهایت این خودرو مفهومی با نام تیگو۷ طراحی و تولید شد.

2.انحصار در بازار سدان‌های توانمند

شرکت مدیران‌خودرو باتوجه به نیازسنجی بازار در سال 1395 اقدام به عرضه چری آریزو5 به بازار ایران کرد. این خودرو در زمان معرفی و رونمایی باتوجه به بهره‌مندی از زبان طراحی جدید چری و همچنین دارا بودن امکانات رفاهی فراوان، مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای سدان سایزمتوسط شهری قرار گرفت. آریزو5 را می‌توان یکی از محصولات موفق این برند دانست که پس از عرضه موفق تیگو 5، توانست در مدت‌ کوتاهی آمار فروش بالایی را از خود به‌جا بگذارد. همین موضوع سبب شد مدیران ارشد این شرکت تصمیم بگیرند نسخه توربو این سدان جذاب را روانه بازار کرده تا سهم بیشتری از بازار سدان‌های تند و تیز را از آن خود کنند.
حال پس از موفقیت این محصول، بار دیگر شرکت مدیران‌خودرو در راستای احترام به حقوق مشتریان خود، اقدام به عرضه جدیدترین محصول این برند یعنی آریزو6 کرده و قرار است به‌زودی و همزمان با آغاز عرضه جهانی این محصول، شاهد تولید و عرضه آن به بازار کشور باشیم.

3.نگاهی به ویژگی‌های طراحی آریزو 5 توربو

چری آریزو5 توربو از لحاظ طراحی ظاهری با نسخه اتمسفریک که پیش از آن به بازار ایران راه پیدا کرد، تفاوتی ندارد. در نمای جلو شاهد چهره‌ای خشن و اسپرت هستیم که به‌دلیل به‌کارگیری زبان طراحی جدید کمپانی چری، از جذابیت‌های بصری قابل‌توجهی برخوردار است. به‌عنوان مثال جلوپنجره مشبک شش‌ضلعی که نواری کرومی از میان آن عبور کرده، شباهت بسیار زیادی با رقبای کره‌ای دارد و همین موضوع سبب شده است آریزو 5 نسبت به رقبای خود یک سر و گردن بالاتر باشد.
از نکات مثبت در طراحی نمای جلو چری آریزو5، باید به خطوط حجم‌دهنده‌ روی کاپوت اشاره کرد که همراه با خط باریک بالای سپر، جایگاه چراغ‌های اصلی را تقویت و حس یک خودرو اسپرت و مدرن را به بیننده القا می‌کنند. خطوط روی کاپوت، امتداد جذابی با ستون‌های A دارند و حجم بدنه‌ آریزو5 را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. در نمای جانبی نیز بیشترین چیزی که توجه را به خود جلب می‌کند، رینگ‌های اسپرت آلومینیومی است که با طراحی خاص و منحصربه‌فردی که دارد، چهره‌ای زیبا پدید آورده است. همچنین خطوط برجسته روی بدنه، به‌خوبی توانسته طرحی تهاجمی و پویا را ایجاد کند که این موضوع معمولا در خودروهای چینی به ندرت دیده می‌شود. در نمای عقب نیز شاهد چهره‌ای قابل قبول و زیبا هستیم که به‌خوبی از المان‌های مدرن و به‌روز طراحی پیروی کرده است. درنهایت چراغ‌های کشیده و بزرگ در راستای ابرویی کرومی جای گرفته‌اند که به‌دلیل هماهنگی چشم‌نوازی که دارند، ظاهر زیبایی را به نمایش در آورده‌اند.

4.آریزو 6، تجلی یک رویا

یکی از جدیدترین محصولات این برند که در نمایشگاه خودرو پکن امسال توجه بسیاری را به خود جلب کرد، چری آریزو GX یا همان آریزو6 است. این خودرو بیانگر مفاهیم جدیدی از چری است که نشان می‌دهد جهانی شدن و رقابت با بزرگان این عرصه از اهداف اصلی مدیران این برند چینی است. آریزو ۶، محصول بخش تحقیق و توسعه بین‌المللی چری بوده که با بهره‌گیری از تیم سرشناس و بین‌المللی خود که شامل افراد کارکشته و باتجربه در صنعت خودرو جهان می‌شود، محصولاتی مدرن، استاندارد و البته پیشرفته را روانه بازار می‌کند.
آریزو6 سدانی است که بر پایه پلت‌فرم آریزو5 ساخته شده و فاصله محوری برابری با این خودرو دارد. اما در بحث ابعاد بدنه شاهد افزایش چشمگیر اندازه کلی بدنه این سدان هستیم که سبب شده است این خودرو باابهت‌تر و تهاجمی‌تر به نظر برسد. با گذشت زمان و عرضه محصولات جدیدتر کمپانی چری، می‌توان به این نتیجه رسید که این خودروساز چینی بیش از رقبای هموطن خود توانسته است به یک زبان طراحی اصولی دست یابد و با توسعه آن محصولات مدرن و جدیدی را طراحی و تولید کند.

5.طراحی مدرن و گیرا

در نمای جلو طرحی تهاجمی و خشنی می‌بینیم که در دل خود رگه‌هایی از اصالت به‌دلیل شباهت‌هایی که با آریزو 5 دارد، دیده می‌شود. جلوپنجره مشبک این خودرو نیز در واقع نمونه توسعه‌یافته آریزو5 بوده که ظاهری اسپرت و جذاب را برای آن پدید آورده است. 
همچنین چراغ‌های پیشانی بزرگ و کشیده که طرفین جلوپنجره را احاطه کرده‌اند، شباهت‌هایی با آریزو 5 دارند و همین موضوع زیبایی آن را دو چندان کرده است. نمای جانبی آریزو 6 نیز بی‌شباهت به آریزو5 نیست و می‌توان با کمی دقت رگه‌هایی از این سدان موفق را در آن
 مشاهده کرد. 
خطوط تند و تیزی که از انتهایی‌ترین بخش خودرو کشیده شده و به گلگیر جلو منتهی می‌شوند، هماهنگی قابل توجهی با روحیه و ذات اسپرت این سدان ایجاد کرده است. همچنین رینگ‌های اسپرت آلومینیومی درنظر گرفته شده برای آن، ظاهری مدرن و جوان‌پسند 
به آن بخشیده است.
اما نمای عقب جایی است که بیشترین تغییرات نسبت به آریزو 5 اعمل شده است. با این حال باید گفت چراغ‌های این خودرو در نگاه اول تداعی‌کننده آریزو 5 بوده که به لطف بازنگری در طراحی و تکنولوژی، به‌صورت سه بعدی درآمده است. 
همچنین نوار کرومی که از میان چراغ‌ها عبور کرده و مانند پل ارتباطی هردو آن‌ها را به یکدیگر متصل کرده است، یکی از اصلی‌ترین المان‌ها در نمای عقب بوده که لوکس‌بودن
 آریزو6 را گوشزد می‌کند.
 

6.طیف وسیعی از امکانات رفاهی

کابین آریزو6 به لطف زبان طراحی جدید چری، فضایی مدرن و ایمن شده و بستری مناسب برای ارائه امکانات رفاهی فراوانی برای آسایش، رفاه و ایمنی سرنشینان به‌وجود آمده است. بهره‌مندی از متریال با کیفیت ایجادشده، هارمونی و هماهنگی قابل توجهی با یکدیگر دارد که همین موضوع یادآور محصولات اروپایی برای سرنشینان است. به عقیده بسیاری از کارشناسان، فعالیت تیم طراحی چری در برندهای معتبر اروپایی سبب شده است برخی جزئیات از برندهای معتبر نظیر فولکس‌واگن، آئودی و جگوار-‌ لندروور در چری آریزو6 مشاهده شود که همین موضوع حس خوشایندی را به سرنشینان منتقل خواهد کرد. غربیلک فرمان که مجهز به دکمه‌های کنترل‌کننده سیستم صوتی و کروزکنترل است، شباهت زیادی با محصولات اروپایی داشته که همین موضوع به جذابیت‌های کابین افزوده است. تودوزی چرمی درنظر گرفته شده برای این سدان مجلل نیز به‌دلیل بهره‌مندی از دوخت متضاد و لوزی‌شکل، دارای ظاهری شکیل و زیبا بوده که تداعی‌کننده روحیه لوکس آریزو6 به سرنشینان است.
ازجمله امکانات رفاهی آریزو6 می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ فرمان کمکی برقی، 6 عدد کیسه هوای ۱۰‌نقطه‌ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، حالت رانندگی اسپرت و عادی، دریچه هوا برای سرنشینان عقب، سیستم تهویه دستی الکتریکی و لمسی، تریم داخلی چرمی، سنسور باد لاستیک، دوربین ۳۶۰‌درجه، استارت دکمه‌ای، کروزکنترل، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرمکن، نورپردازی کابین، صندلی راننده ۶‌حالته دستی، سانروف، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور، سامانه رهیاب ماهواره‌ای، دی‌لایت، نمایشگر ۹اینچی با حافظه داخلی، بلوتوث و اتصال مستقیم به تلفن‌های هوشمند، 4‌بلندگو و ۲‌تیوتر و یک‌ساب ووفر، نمایشگر پشت آمپر دیجیتال و آنالوگ و ... .
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =