کد خبر: 222330
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷

تویوتا پارسال هم با پریوس در لیست بهترین‌ها قرار داشت اما امسال این خودرو به پرفروش‌ترین خودرو تبدیل شده.

هم‌زمان با پایان سال میلادی کم‌کم رقابت برای انتخاب بهترین خودرو سال شروع می‌شود. در ده فینالیست امسال نام تویوتا کمری هم به چشم می‌آید. این رویداد که به عنوان wca  یا The World Car Awards شهرت دارد از سال ۲۰۰۴ آغاز به کار کرده و بهترین‌ خودروهای جهان را در کلاس‌های مختلف انتخاب می‌کند. بعد از انتخاب این خودرو باید تا اردیبهشت، زمان برگزاری نمایشگاه خودروی بین‌المللی نیویورک منتظر اعلام اسامی نهایی برنده‌ها بمانیم.

تویوتا پارسال هم با پریوس در لیست بهترین‌ها قرار داشت اما امسال این خودرو به پرفروش‌ترین خودرو تبدیل شده. بازار تویوتا به شکلی شده که اگر انگشت بر هر خودروی این شرکت بگذارید نام آن در یک لیست بهترین‌ها می‌درخشد. برای مثال در بررسی که چندی پیش یک وبسایت انگلیسی زبان از بهترین شاسی‌بلندهای دنیا انجام شده‌بود، هایلندر به عنوان یکی از بهترین شاسی‌بلندهای دنیا انتخاب شد. سه شاسی‌بلند معروف تویوتا با نام‌های ۴رانر، هایلندر و سکویاهنوز به ایران صادر نشده‌اند.

چرا کمری ؟

لندکروز یکی از محبوب‌ترین کراس‌آوور تویوتا در ایران است. خودرویی با موتور هشت سیلندر و ۳۲ سوپاپه به اندازه ۴.۵ لیتر.هیچ کدام از خودروهای تویوتا در ایران با این موتور عرضه نمی‌شوند. با اینکه کمری موتور کوچک‌تری دارد اما از نظر شتاب، هردو در یک سطح هستند؛ طوری که هر دو در ۸.۵ ثانیه به سرعت  ۱۰۰ کیلومتر می‌رسند. با این مقایسه متوجه خواهیم شد که چرا کمری باز هم در لیست بهترین خودروها قرار گرفته است.

کمری درهر ۱۰۰ کیلومتر ۹ لیتر بنزین می‌سوزاند. در بین خودروهایی که تویوتا تولید کرده این خودرو بهترین عملکرد سوخت را نداشته؛ طوری که کرولا با وجود موتور ضعیف‌تر مصرف سوخت کمتری دارد. این مقدار سوخت و ساز حتی در پریوس که یک خودرو هیبریدی است به حدود سه لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. چراکه این خودرو به کمک بنزین و برق حرکت می‌کند.

از بین تولیداتی که از شرق آسیا به ایران می‌رسند تویوتا خوش‌نام ترینشان است. با این حال با افزایش نرخ دلار به ۱۴ هزار تومان دیگر به راحتی قبل نمی‌توان یک لندکروز سوار شد. قیمت آن در حال حاضر با رشد بیش از ۱۰۰ درصد در مقایسه با انتهای زمستان سال گذشته، در بازار به حدود یک میلیارد تومان رسیده‌ است. این رشد قیمتی در خودروهای دیگر تویوتا هم به همین اندازه تجربه شده است.  نمایندگی‌های تویوتا در حال حاضر سفارش واردات نمی‌گیرند و راهی جز خرید تویوتا در دیوار نیست. گاهی در این سایت هم می‌توانید یک خودرو صفر پیدا کنید. البته هنگام خرید تویوتا باید دقت کنید که ساخت کدام کشور است. نه فقط ایران، بلکه ممکن است در اروپا هم سوار یک تویوتایی بشوید که در چین ساخته شده.

علاوه بر کمری در بین اسامی فینالیست‌های بهترین خودروی سال نام آلفارومئو جولیا، بی‌ام‌و ‌x3  و مزدا cx-5  و ... هم به چشم می‌آید. برای خرید تویوتا از مدل کمری ۲۰۱۶ باید حدود ۶۰۰ میلیون تومان پول بدهید. این رقمی است که تا سال پیش می‌شد با آن حداقل دو کمری کارکرده خرید. اگر از توان پرداخت این رقم برنمی‌آیید اما چشمتان به این سواری خانوادگی تویوتا بسته شده باید ۱۷۰ میلیون تومان بدهید تا یک کمری مدل ۲۰۰۷ بخرید. قیمت یک مدل بالاتر از آن نیز حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است. با حدود ۴۵۰ میلیون تومان هم می‌توانید یک کمری مدل ۲۰۱۵ را به خانه ببرید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =