تیگو7

بازار خودرو ایران همانند ترند جهانی علاقه زیادی به خودروهای شاسی‌بلند جمع‌وجور و سایزمتوسط دارد.

به‌دلیل قیمت پایین بنزین، همچنین سطح نامناسب آسفالت خیابان‌ها و رانندگی نه‌چندان خوب، اقبال به شاسی‌بلندها دوچندان شده است‌.با وجود این، افزایش شدید قیمت خودروهای وارداتی باعث شده است عملا خرید شاسی‌بلندهای جمع‌وجور یا سایزمتوسط از حیطه قدرت خرید مشتریان طبقه نسبتا مرفه خارج شود.

بدین‌ترتیب فضا برای نشوونمای چینی‌ها در بازه قیمتی 200 تا 400‌میلیون‌تومان با شاسی‌بلندهای سایزمتوسط، لوکس و نیمه‌لوکسشان به‌وجود آید.

این موضع باعث شده است در چند ماه گذشته تعداد نسبتا قابل‌ملاحظه‌ای از خودروهای چینی شاسی‌بلند در بازار کشور عرضه شوند یا در برنامه عرضه قرار گیرند.

در سال جاری اولین خودرو در این بازه چری تیگو7 بود و در ادامه ام‌وی‌ام ایکس55‌، جک اس‌7‌، بی‌وای‌دی اس7، ریگان‌، دامای و... به بازار ایران معرفی شدند. این لیست در ماه‌های آینده گسترده‌تر هم خواهد شد و احتمال دارد برندهای چینی لوکس‌تر یا نام‌آشناتری حتی در سطح جهانی به بازار ایران راه یابند.

البته باید توجه کرد که موفقیت این خودروها در بازار ایران تنها به‌دلیل اعتبار جهانی آنها نیست و تجربه عرضه‌کننده‌، شبکه فروش و خدمات آن، تیراژ تولید و قیمت‌گذاری هم در موفقیت آن بسیار تاثیرگذار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =