کد خبر: 222534
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
اوروس

اما هر چه هست، طراحی این خودرو کاملا اسپرت بوده و در این راستا چراغ‌های کشیده در عقب، خطوط شکسته روی بدنه،‌ اگزوزهای دوبل کروی‌شکل در طرفین و دیفیوزر کمک شایانی به این امر کرده است. 

به گزارش «اخبار خودرو»، از همان ابتدا که تصاویر نسخه تولیدی اوروس منتشر شد، منتقدان خودرویی در مورد استایل و ظاهر دومین اس‌یووی لامبورگینی نقدهای بسیاری داشتند و آن‌را شبیه مدل مورسیه‌لاگو خواندند. همچنین این نقدها به طراحی گل‌گیرهای سه‌ضلعی به‌جای گرد و شلوغی پوزه این مدل معطوف بودند و تهاجمی نبودن ظاهر را از نقاط ضعف آن خواندند. اما هر چه هست، طراحی این خودرو کاملا اسپرت بوده و در این راستا چراغ‌های کشیده در عقب، خطوط شکسته روی بدنه،‌ اگزوزهای دوبل کروی‌شکل در طرفین و دیفیوزر کمک شایانی به این امر کرده است. در طراحی داخلی، کماکان با امضای لامبورگینی مواجه هستیم و به‌جرات نمی‌توان نقصی به آن وارد کرد.

ترکیب چرم، قطعات کربن و آلومینیوم، منجر به جذاب‌تر شدن اوروس شده است و در کنار فضای لوکس، فضای مدرنی را نیز القا می‌کند. پشت پنل دیجیتالی مشابه محصولات دیگر این کمپانی، دو پدال شیفتر بزرگ در پشت فرمان، فرمان ریس، طراحی دریچه‌های شش‌ضلعی برای سیستم تهویه، دکمه استارت قرمز بزرگ و دسته‌های اسپرت برای تغییر وضعیت، از نقاط برجسته این خودرو است. اوروس از لحاظ فنی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد زیرا در سازه شاسی و بدنه، مهندسان بخش R&D لامبورگینی با متمرکز شدن روی وزن، سازه شاسی را از متریال هوشمند ساخته‌اند که بخش اعظم آن‌را آلومینیوم و فولاد تشکیل می‌دهد تا منجر به کاهش وزن آن شود. 
همچنین فریم درها از متریال آلومینیوم است و برای آنکه از نظر مهندسی در سطح بالایی قرار گیرد، جایی که ستون C قرار دارد از یک محور پیچشی استفاده شده است تا ایمنی اوروس نیز افزایش پیدا کند. صندلی‌های اسپرت نیز کمک شایانی به راحتی سرنشینان کرده‌اند که با رعایت اصول ارگونومیک، در مقایسه با رقبای خود در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد. زیر کاپوت این سوپراس‌یووی یک موتور 8سیلندر 4لیتری مجهز به سیستم بای‌توربو قرار دارد که با توجه به تکنولوژی بالا در طراحی محفظه احتراق و نحوه جرقه شمع در سیلندر، می‌تواند حداکثر 650اسب‌بخار قدرت و 850نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. جالب است بدانید اوروس نخستین محصول لامبورگینی به‌حساب می‌آید که دارای پیشرانه توربو یا پرخوران است. این موتور با یک گیربکس 8سرعته اتوماتیک و همراهی یک سیستم فعال گشتاور پیچی، قدرت را به هر چهار چرخ می‌رساند. همچنین مهندسان لامبورگینی، سیستم جدیدی برای وضعیت رانندگی این خودرو تعبیه کرده‌اند که 6 حالت دارد و ANIMA نامگذاری شده است. دوربین 360درجه، سیستم پایدارکننده، ADAS یا سیستم پیشرفته کمکی رانندگی و سیستم ایمنی جدید تطبیق‌دهنده با محیط و شرایط اطراف از دیگر امکانات ایمنی اوروس است. یکی از برترین ویژگی‌های اوروس، پلت‌فرم الکترونیکی آن است که سیستم و رفتار دینامیکی را کنترل و به‌طور اساسی آن‌را تغییر می‌دهد تا تجربه رانندگی با این خودرو کاملا متفاوت شود. در تست‌های صورت‌گرفته، نهایت سرعت به‌دست‌آمده از لامبورگینی جدید، 305کیلومتربرساعت است، همچنین در تست‌های شتاب بین اس‌یووی‌ها پس از تسلا مدل ایکس، در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. برای تفاوت بیشتر با دیگر خودروهای هم‌کلاس، سیستم کلاچ‌های داخل گیربکس طوری طراحی شده است که دارای کنترل‌کننده لغزش و تبدیل‌کننده گشتاوری است. این بخش به‌صورت کاملا ویژه توسعه یافته است تا تورک‌کانورتور ‌در شرایط مختلف بتواند نیاز موتور را فراهم کند و هنگام حرکت در سرعت‌های پایین، فعالیت بهینه‌تری ارائه و همچنین میزان مصرف سوخت را کاهش دهد. گفته می‌شود باندهای ترمزی که داخل گیربکس طراحی شده است نیز بهینه‌سازی شده تا بهره‌وری گیربکس را افزایش دهد. همچنین جالب است بدانید یکی از ویژگی‌های خاص اوروس، سیستم ترمز با عملکرد بالای آن است. سیستم ترمز در محور جلو دارای دیسک 440میلی‌متری با متریال کربن سرامیک است که این تکنولوژی جدید را لامبورگینی با حروف اختصاری CCB معرفی می‌کند. علاوه‌بر آن،‌ در محور جلو کالیپر ترمز 10‌پیستون آلومینیومی طراحی شده است تا هنگام ترمزگیری نیروی وارده که حول محور عرضی خودرو انجام می‌گیرد و سبب پدیده به‌اصطلاح کله‌زنی می‌شود، تا حد زیادی کاهش یابد. از سوی دیگر در محور عقب از همان متریال CCB یا کربن سرامیک استفاده شده و برای آن کالیپر تک‌پیستون تعبیه شده که با دیسک 370میلی‌متری عملکرد ترمزگیری هنگام حرکت در سرعت‌های بالا، بی‌نظیر و منحصربه‌فرد است. در پایان باید از تایرهای باکیفیت کمپانی پیرلی نام برد که در محور جلو سایز تایر به 285/45 و در محور عقب به 315/40 می‌رسد و به‌صورت استاندارد رینگ‌های 21اینچی با طراحی جدید زیر خودرو نصب شده است که بر جذابیت ظاهری اوروس می‌افزاید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =