آریزو 6

جمعه گذشته پیست سرعت مجموعه ورزشی آزادی میزبان چری آریزو 6، جدیدترین محصول مدیران‌خودرو بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،این مراسم که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و برخی مالکان خودروهای وارداتی برگزار شد، شرایطی را فراهم کرد تا این سدان لوکس و پیشرفته قابلیت‌های خود را به عرصه نمایش درآورد. درواقع باید گفت آریزو 6 به‌دلیل داشتن امکانات رفاهی فراوان، پیشرانه قدرتمند، طراحی مدرن و به‌روز می‌تواند جایگزین مناسبی برای خودروهای وارداتی که امکان ورود به کشور برایشان میسر نیست، باشد.

باتوجه به شرایط پیش‌آمده و روزهای سختی که صنعت خودرو پشت سر می‌گذارد، هر روز شاهد شنیدن اخباری مبنی‌بر قطع همکاری و خروج برخی برندها از بازار ایران هستیم اما شرکت مدیران‌خودرو باتوجه به سیاست‌گذاری کلان خود مبنی‌بر سهم‌خواهی بیشتر از بازار، تصمیم شجاعانه‌ای درخصوص تولید و عرضه جدیدترین محصول چری در ایران گرفته است که بی‌شک این اقدام می‌تواند تحولی بزرگ در بازار خودرو به‌وجود آورد.یکی از جدیدترین محصولات این برند که در نمایشگاه خودرو پکن امسال توجه بسیاری را به خود جلب کرد، چری آریزو GX یا همان آریزو6 است. این خودرو بیانگر مفاهیم جدیدی از چری است که نشان می‌دهد جهانی شدن و رقابت با بزرگان این عرصه از اهداف اصلی مدیران این برند چینی است. آریزو ۶ محصول بخش تحقیق‌وتوسعه بین‌المللی چری است که با بهره‌گیری از تیم سرشناس و بین‌المللی خود که شامل افراد کارکشته و باتجربه در صنعت خودرو جهان می‌شود، محصولات مدرن، استاندارد و البته پیشرفته‌ای را روانه بازار می‌کند.

  ظاهری جذاب و مدرن
آریزو6 سدانی است که بر پایه پلت‌فرم آریزو5 ساخته شده و فاصله محوری برابری با این خودرو دارد. اما در بحث ابعاد بدنه شاهد افزایش چشمگیر اندازه کلی بدنه این سدان هستیم که سبب شده است این خودرو باابهت‌تر و تهاجمی‌تر به نظر برسد. در نمای جلو با بهره‌گیری از جلوپنجره بزرگی که از زبان طراحی مشترک محصولات چری پیروی کرده است، شاهد چهره‌ای مدرن و اسپرت هستیم که به‌خوبی می‌تواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند. همچنین الهام‌گیری از المان‌های طراحی در برندهای مطرح اروپایی نیز در این خودرو مشهود است و همین موضوع سبب می‌شود
آریزو 6 از لحاظ طراحی، خودرویی پخته و جاافتاده به‌شمار رود. در نمای جانبی خودرو نیز سعی شده است در عین سادگی، عضلانی بودن خودرو با درهای بلند و خط برجسته‌ای که از جلو به بخش انتهایی خودرو امتداد یافته، ظاهری مانند خودروهای سدان اروپایی و کره‌ای در ذهن مخاطب تداعی شود. نمای عقب نیز با حفظ اصول طراحی چری، دارای طرحی ساده بوده و به‌وسیله ادوات کرومی، نمایی لوکس و چشم‌نواز را پدید آورده است.

  کابین لوکس و باکیفیت
به جرات می‌توان یکی از نقاط قوت چری آریزو 6 را فضای داخل کابین آن دانست که با بهره‌گیری از متریال باکیفیت و طراحی مدرن، توانسته است به خوبی فاصله خود را با محصولات اروپایی و آسیای شرقی کم کند و خط و نشانی جدی برای آن‌ها بکشد. داشبورد دو تکه‌ای که برای این خودرو درنظر گرفته شده، در بخش بالایی دارای متریالی از جنس نرم بوده که این موضوع بسیار خوشایند است. همچنین بخش پایینی دارای پوشش چرمی همرنگ تودوزی است که هماهنگی چشم‌نوازی را به‌وجود می‌آورد. در بخش میانی داشبورد نیز صفحه نمایش تمام‌لمسی تعبیه شده که نوع قرارگیری و طراحی بخش کنسول میانی از برندهای معتبر اروپایی نظیر جگوار لندروور الهام گرفته شده است.

  امکانات رفاهی فراوان
ازجمله امکانات رفاهی آریزو6 می‌توان به مواردی از قبیل فرمان کمکی برقی، 6عدد کیسه هوای ۱۰‌نقطه‌ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، حالت رانندگی اسپرت و عادی، دریچه هوا برای سرنشینان عقب، سیستم تهویه دستی الکتریکی و لمسی، تریم داخلی چرمی، سنسور باد لاستیک، دوربین ۳۶۰‌درجه، استارت دکمه‌ای، کروزکنترل، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرمکن، نورپردازی کابین، صندلی راننده ۶‌حالته دستی، سانروف، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور، سامانه رهیاب ماهواره‌ای، دی‌لایت، نمایشگر ۹اینچی با حافظه داخلی، بلوتوث و اتصال مستقیم به تلفن‌های هوشمند، 4‌بلندگو و ۲‌تیوتر و یک ‌ساب‌ووفر، نمایشگر پشت آمپر دیجیتال و آنالوگ اشاره کرد.

   نخستین تجربه رانندگی با آریزو 6
چری آریزو 6 در بحث مشخصات فنی از یک‌پیشرانه چهارسیلندر 1.5 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر بهره می‌گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل 147اسب‌بخار و 210نیوتون‌متر گشتاور دارد. پیشرانه این خودرو با تیگو 7 و آریزو 5 توربو مشترک است اما در بخش انتقال نیرو تفاوت‌هایی با این دو خودرو دارد. درواقع جعبه‌دنده به‌کاررفته در آریزو 6 از نوع اتوماتیک CVT ارتقایافته است که توانایی شبیه‌سازی تعویض دنده در حالت دستی را به‌صورت 9 سرعته دارد. از آن‌جایی‌که تست‌درایو این خودرو در پیست آزادی به‌صورت محدود انجام شد، نمی‌توان به‌طور قطع در مورد عملکرد آن نظر داد. اما درحالت کلی شتاب اولیه بسیار خوب و همچنین نرمی و بدون صدا بودن کابین از مزایای سواری با چری آریزو 6 است که این امر از همان ابتدا که پشت فرمان آن می‌نشینید، مشهود است.عملکرد جعبه‌دنده جدید این خودرو به‌گونه‌ای است که تعویض دنده‌ها به نرمی انجام می‌شود و به‌دلیل این‌که حالت تعویض دستی، تداعی‌کننده جعبه‌دنده 9 سرعته بوده، میزان مصرف سوخت کاهش یافته و سواری مقرون‌به‌صرفه‌ای را پدید آورده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =