آدرین هالمارک، مدیرعامل بنتلی

زیبایی برندهای فوق‌لوکس به این است که هریک از آن‌ها به خوبی جایگاه خود را یافته‌اند. تمام بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن هستند که امکان این‌که مشتریان برندی مانند بنتلی به سراغ سایر برندها بروند، حدود 1 تا 2درصد است

به گزارش «اخبار خودرو»، آدرین هالمارک ماه فوریه سال جاری به‌عنوان مدیرعامل بنتلی انتخاب شد و 12سال پس از ترک این برند فوق لوکس باری دیگر به آن بازگشت. هالمارک در دوران سختی به بنتلی بازگشته، اما در گفت‌وگوی اخیرش با اتوموتیو نیوز گفته که ضررهای فعلی موقتی و کوتاه‌مدت هستند. او همچنین در این گفت‌وگو توضیح داده که چرا بنتلی به خودروهای اسپرت نیازی ندارد.

آیا استاندارد WLTP شما را وادار به صرف‌نظر از تولید مدل دیزل بنتلی بنتیگا کرد؟ 

بله و خیر. در سال‌های اخیر کاهش قابل‌ملاحظه‌ای در تقاضای کلی برای خودروهای دیزل به وجود آمده است. بعد هم استاندارد هماهنگ‌‌سازی جهانی خودروهای سبک، تولید مدل دیزل را به تعویق انداخت. به این ترتیب زمانی‌که بالاخره چنین خودرویی را به بازار می‌فرستادیم باید با سری جدیدی از قوانین مواجه می‌شدیم و دیدیم موتور V8 گازوئیلی چندان به‌صرفه نیست.  

این‌طور که در گزارش‌های مالی گروه خودروسازی فولکس‌واگن عنوان شده، تولید مدل جدید کانتیننتال GT با مشکلاتی مواجه شده است. چه دلایلی این مشکلات را رقم زده است؟ 

مشکلات زیادی وجود دارد، که هیچ‌کدام‌ اساسی نیستند، اما به هر حال دلسردکننده و زمان‌بر هستند.  اول از همه این‌که ما تصمیم گرفته بودیم از بهترین سیستم دو کلاچه جهان برای خودروهای اسپرت استفاده کنیم (که در برند پورشه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند) و یکی از چالش‌هایی که دست‌کم گرفته بودیم، اصلاح و آماده‌سازی این سیستم برای استفاده در محصولی فوق‌لوکس 
بود.

دومین مشکل عمده به استاندارد WLTP مربوط می‌شود و علاوه‌بر آن ما به شکلی وسواسی نگران شکاف‌ها و فواصل سطوح در بدنه این خودرو هستیم و تا به نتیجه قطعی نرسیم، عرضه آن را آغاز نخواهیم کرد. پس فعلا سر فرصت تلاشمان را می‌کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم. 

 آیا مدل GT در حال حاضر آماده است؟

از ماه ژوئیه آماده است، البته به جز مساله استاندارد WLTP. فعلا در حال کار روی توسعه ظرفیتمان هستیم و تعداد سفارش‌های دریافتی‌مان هم وضعیت مطلوبی دارد. این ماشین نقدهای خوبی گرفته و برای ما یک محصول برنده محسوب می‌شود. دفعه قبل و پیش از رفتن من از بنتلی نیز دقیقا همین کار را کردیم. در آن زمان ما عرضه مدل GT را هشت ماه به تعویق انداختیم زیرا محصول بهتری نسبت به آئودی A8 نبود که استاندارد ما به شمار می‌رفت. 

حالا که کانتیننتال GT را حاضر و آماده دارید، آیا سه ماهه بعدی، یا سال مالی جاری را با سودآوری همراه می‌دانید؟  

بی‌تردید این سال برای ما سرشار از سودآوری نخواهد بود، اما شاید این سه ماهه به سودآوری برسیم. دوران بسیار دشواری را تجربه کرده‌ایم و امسال گذار ما به یک الگوی تجاری بهتر صورت می‌‌گیرد و از سال آینده کار‌مان را برای رشدی چشمگیر و بازگشت به وضعیت عادی سودآوری دنبال خواهیم کرد. 

 بنتیگا در فروش جایگزین کانتیننتال GT شده است. آیا دوباره GT به جایگاه اول بازخواهد گشت؟ 

نه. در سراسر جهان تقاضا برای مدل‌‌های شاسی بلند حدود 55درصد فروش برندهای لوکس را تشکیل می‌دهد و برای ما هم که برندی فوق‌لوکس هستیم، همین وضع صادق است.  با از راه رسیدن رولز رویس کولینان و لامبورگینی اوروس، شاهد تکرار الگویی مشابه خواهیم بود. بازار خودروهای کوپه یکی از کوچک‌ترین بخش‌های بازار است. در حال حاضر شاسی بلند بنتیگا را پرفروش‌ترین محصول برندمان می‌دانیم، هرچند نماینده تصویر و هویت برند ما کانتیننتال GT است.  

آیا نگران رقابت بنتیگا با حریفانی از لامبورگینی، رولز‌رویس، فراری و آستون مارتین نیستید؟‌

به هیچ وجه. زیبایی برندهای فوق‌لوکس به این است که هریک از آن‌ها به خوبی جایگاه خود را یافته‌اند. تمام بررسی‌های صورت گرفته حاکی از آن هستند که امکان این‌که مشتریان برندی مانند بنتلی به سراغ سایر برندها بروند، حدود 1 تا 2درصد است. رولز رویس کارش را از همانجایی شروع کرده که تمام کرده بود و برای همین است که در سراسر جهان با تقاضای بالایی روبه‌رو است. فراری و آستون مارتین هر یک هویت و بازار خاص خودشان را دارند. ما در گذشته درباره‌ خودروهای اسپرت صحبت کرده‌ایم، اما به باور من نیازی به خودروهای اسپرت نداریم. درون گروه فولس‌واگن چنین محصولاتی به اندازه کافی وجود دارد. لامبورگینی و پورشه برندهایی اسپرت هستند. بنتلی جایگاه خاص خود را دارد و به علاوه ما در بخشی از بازار یک نسخه GT هم عرضه می‌‌کنیم. 

آیا فروش سالانه بنتلی محدود به 10هزارنسخه خواهد ماند یا امکان افزایش آن وجود دارد؟ 

از زمانی که کانتیننتال GT را رونمایی کردیم، بازار ما چهار برابر شده و میزان تولیدمان نیز تقریبا به همین میزان افزایش پیدا کرده است. فکر نمی‌کنم بتوانیم سالانه 40هزاردستگاه خودرو تولید کنیم و این کار درست نخواهد بود. نسل جدید فوق‌العاده هستند، اما فعلا نمی‌شود چندان حسابی روی آن‌ها باز کرد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =