audi

یکی از دادگاه‌های ایالاتی در شهر دیترویت هفته گذشته اعلام کرده است که تشخیص داده ، چهار مدیر گروه فولکس‌واگن در پرونده رسوایی دیزلگیت این شرکت باید پاسخگو باشند.

به گزارش «اخبار خودرو»، فولکس‌واگن تایید کرده است که از سپتامبر سال ۲۰۱۵ از نرم‌افزارهایی روی پردازنده پیشرانه (ECU) حدود ۵۰۰هزار دستگاه از خودروهایش استفاده می‌کرده که به وسیله آن می‌توانسته استانداردهای آلایندگی را دور بزند.

استفاده از این نرم‌افزارها در سال ۲۰۱۷ به اثبات رسید و از آن زمان تا به امروز دادگاه‌های ایالات‌متحده حدود ۱۳نفر از مدیران این شرکت را متهم به‌دست داشتن یا تاثیر روی این پرونده کرده‌اند. البته دادگاه فدرال ایالات‌متحده هنوز نام این چهار نفر جدید را اعلام نکرده‌ است، اما از آن‌ها درخواست شده که به‌صورت ناشناس خود را به دادگاه فدرال معرفی کنند تا موردبازجویی قرار بگیرند.

عمده پیشرانه‌های دیزلی موردمناقشه از انواع ۳لیتری هستند که در آئودی Q7 مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ یا Q5، A6، A7 و A8 های دیزلی به همراه فولکس‌واگن تورگ بوده‌اند.

پیترو زولینو اعلام کرده است که به همکاری با مسئولین رسیدگی به این پرونده و دیوان عدالت ایالات‌متحده ادامه خواهد داد و در این میان هرشخص یا مسئول داخل شرکت را برای انجام بازجویی یا همکاری‌های بیشتر به آمریکا می‌فرستد. اما شخصا نمی‌تواند پاسخگوی روند پیشرفت پرونده باشد چراکه صرفا مسئولین دادگاه حق رای و تعیین حقایق را دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =