جینگ‌چی

در اینجا به چند استارت‌آپ چینی نگاه می‌کنیم که انتظار می‌رود در سال‌های آتی به رقبایی جدی برای تسلا بدل شوند. 

به گزارش «اخبار خودرو»، چین در مقام بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان، با سرعت زیادی در حال تغییر است. توجه زیاد به انرژی نوین، اتصال‌پذیری خودروها و مدل‌های خودران باعث شده است طی سال‌های اخیر استارت‌آپ‌های بسیاری در این کشور با الهام از کمپانی‌هایی مانند تسلاموتورز کار خود را در این کشور آغاز کرده و هدف جاه‌طلبانه‌ جانشینی فولکس‌واگن و جنرال‌موتورز را دنبال کنند.

چین همچنین در راستای ارتقای قابلیت‌های تولیدی خود تلاش می‌کند تا در زمینه هوش مصنوعی پیشرفت قابل قبولی داشته باشد. بسیاری از صاحب‌نظران هوش مصنوعی را به‌عنوان ستون فقرات فناوری «چهارمین انقلاب صنعتی» می‌دانند و بر اساس سند سه‌ساله توسعه چین که سال گذشته منتشر شد، به‌کارگیری این فناوری در خودروهای هوشمند به یکی از اولویت‌های ملی چین بدل شده است. در اینجا به چند استارت‌آپ چینی نگاه می‌کنیم که انتظار می‌رود در سال‌های آتی به رقبایی جدی برای تسلا بدل شوند. 

بایتون

کمپانی بایتون توسط دو تن از مدیران سابق ب‌ام‌و (کارستن بریتفلد و دنیل کرشرت) راه‌اندازی شده، در منطقه نانجینگ چین دارای تسهیلات تولیدی است و تصویر برند خود را به‌عنوان خودروسازی جهانی با ژن چینی ارائه می‌دهد.

بایتون نخستین‌بار در نمایشگاه خودرو لاس‌وگاس مدل شاسی‌بلند 45‌هزار دلاری خود را به نمایش گذاشت که دارای یک صفحه نمایش بزرگ روی داشبورد، یک تبلت روی فرمان، دسترسی از طریق شناسایی چهره و کنترل با اشاره دست بود. مدتی پیش این شرکت اعلام کرد با استارت‌آپی به نام آئورورا که در زمینه فناوری خودران فعال است، برای توسعه سطح 4 از رانندگی خودکار همکاری خواهد کرد. 

WM موتور

WM موتور به‌عنوان یکی از رقبای سرسخت تسلا در چین به‌شمار می‌رود. این استارت‌آپ که در شانگهای واقع شده، نخستین مدل خود را با نام EX5 سال گذشته به بازار معرفی کرده که یک شاسی‌بلند تمام‌الکتریکی بود و قیمت آن بدون احتساب یارانه مربوط به خودروهای الکتریکی 200هزار یوآن اعلام شد.

این کمپانی که توسط مدیران سابق ولوو و جیلی (فریمن شن هوی و ناپلئون دو لیگنگ) تاسیس شده است، موفق شده طی چهار سال‌ گذشته بیش از 12‌میلیارد یوآن سرمایه جمع‌آوری کند. نخستین شاسی‌بلند الکتریکی WM موتور به سطح دوم از فناوری خودران مجهز است.

جینگ‌چی

جینگ‌چی استارت‌آپی است که در زمینه توسعه فناوری خودران‌ها فعالیت می‌کند و آوریل سال 2017 توسط مدیر سابق خودران‌های بایدو به نام وانگ جینگ بنیانگذاری شد.

این شرکت ژانویه سال 2018 آزمایش‌های عمومی را آغاز و اعلام کرده است که قصد دارد در سطح کلان و گسترده سطح 4 خودروهای خودران را در چین عرضه کند. هرچند عملکرد این شرکت در مدت فعالیتش تحت نظر شدید بایدو بوده زیرا این کمپانی بزرگ از جینگ‌چی و مدیر 52‌ساله آن به اتهام سرقت اطلاعات فناوری خودران‌های بایدو شکایت کرده است. 

پونی. ای‌آی

این استارت‌آپ چینی که توسط مدیران سابق بایدو (جیمز پنگ و لو تیانچنگ) تاسیس شده و از دره سیلیکن به گوانژو تغییر مکان داده، آزمایش‌هایی را برای خودروهای مجهز به فناوری خودران خود در این شهر ترتیب داده است.

پونی ای.آی قصد دارد ناوگانی متشکل از 200 خودرو خودران را به گوانژو راهی کند که با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند دی‌دی یا اوبر امکان سفرهای اشتراکی را برای کاربران فراهم می‌کنند.  این کمپانی موفق شده است میزان سرمایه خود را برای ادامه فعالیت‌هایش تا 112‌میلیون‌دلار افزایش دهد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =