باتوجه به قرار گرفتن شاخص‌کل بورس تهران در نزدیک‌ترین نقطه به کانال 250 هزار واحدی، نمادهای گروه خودرویی در دادوستدهای روز چهارشنبه هفته گذشته روند صعودی را طی کردند.

 به گزارش «اخبار خودرو»، باتوجه به قرار گرفتن شاخص‌کل بورس تهران در نزدیک‌ترین نقطه به کانال 250 هزار واحدی، نمادهای گروه خودرویی در دادوستدهای روز چهارشنبه هفته گذشته روند صعودی را طی کردند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو،  لنت ترمز ایران، سرمایه‌گذاری رنا، سایپا آذین، مهرکام پارس، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، چرخشگر و ایرکا پارت صنعت مثبت خوردند و درمقابل نمادهای الکتریک‌خودرو شرق، تولیدمحورخودرو و فنرسازی خاور منفی خوردند. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 34هزار و 841 نوبت معاملاتی، 488میلیون و 780هزار سهم به ارزش 105میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر 28هزار و 878 میلیارد تومان شد. همچنین روز چهارشنبه هفته گذشته شاخص صنعت خودرو با افزایش 620 واحدی در تراز 32هزار و 557 واحدی قرار گرفت.

  تشکیل صف خرید برای ایران‌خودرو و سایپا
ازجمله اتفاقات معاملاتی روز چهارشنبه می‌توان به تشکیل صف خرید برای ایران‌خودرو و سایپا و در کل تقویت گروه خودرویی اشاره کرد. این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان، عامل خاصی که بتواند تاثیرگذار بر گروه خودرویی‌ باشد وجود ندارد، بلکه این گروه یک دوره از اصلاح را پشت سر گذاشت و درنهایت روز چهارشنبه هفته بازگشت قیمت‌ها را تجربه کرد. از این پس نیز گروه خودرویی باتوجه به این‌که هفته آخر تیرماه رسیده است و دو خودروساز بزرگ کشور باید تا پایان ماه جاری، مجمع خود را برگزار کنند، تحت‌تاثیر این رویداد خواهد بود. حال باید دید در مجمع این دو شرکت چه خبرهایی اعلام می شود تا براساس آن‌ها بتوان روند حرکتی خودرویی‌ها را پیش‌بینی کرد.

  بازار برتر با نوسان ۱۰درصد
مدتی است شرکت بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرده است می‌خواهد بازاری با نام بازار برتر و با نوسان ۱۰درصد رونمایی کند و در خواست رونمایی از این بازار را به نهاد ناظر داده است. در همین رابطه شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تایید این‌که راه‌اندازی بازار برتر در بورس اوراق بهادار تهران در حال بررسی است، به مباحث مطرح‌شده در شورای‌عالی بورس با محور بازار پایه اشاره کرد و گفت: «قانون جدید بازار پایه فرابورس را در جلسه اخیر بررسی کردیم. اما لازم است بررسی‌های تکمیلی انجام شود.» وی افزود:‌ «نظرات همه فعالان اهمیت دارد و ان‌شاءالله اصلاحاتی که رضایت فعالان هم همراهش باشد، رخ دهد.» در پایان معاملات هفته گذشته، شاخص کل با ۶۷۸واحد افزایش نسبت به هفته ماقبل خود، به رقم 249هزار 622 واحد رسید. بر این اساس، شاخص‌کل در قیاس با ابتدای سال که بر روی عدد ۱۷۸هزار و ۶۵۹ واحد بود، رشدی ۴۰درصدی را به ثبت رسانده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پردازش خودرو IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    0 0
    بسیار عالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =