کد خبر: 225774
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
برلیانس کراس

در حال حاضر قیمت  برلیانس کراس در بازار جهانی 78 هزار یووآن معادل 11 هزار دلار است. خودرویی با این قیمت در بازار جهانی یک خودرو اقتصادی محسوب می‌شود که تقریباً تمامی قشر متوسط رو به پایین جامعه توان خرید آن را دارند.

برلیانس کراس هرچند در ایران به خودرویی شناخته شده تبدیل شده است. اما در بازار جهانی حضور پر رنگی ندارد و تنها در چند کشور جهان به‌جز ایران وجود دارد. روسیه و چند کشور از ایالات‌متحده عربی جزو کشورهایی هستند که اجازه ورود این خودرو به کشورهایشان را داده‌اند. مسلماً همه ما می‌دانیم که شرایط بازار خودرو کشورهایی که نام بردیم با ایران بسیار متفاوت است و در آن خبری از تحریم‌ها و بحران‌های اقتصادی پیاپی وجود ندارد. به همین دلیل نیز در بازار چنین کشورهایی که به راحتی برندهایی مانند فورد، هوندا، مینی، فولکس‌واگن و تویوتا با خودروهای اقتصادی خود حضور دارند. برلیانس کراس شانسی برای رقابت نخواهد داشت.

در حال حاضر قیمت  برلیانس کراس در بازار جهانی 78 هزار یووآن معادل 11 هزار دلار است. خودرویی با این قیمت در بازار جهانی یک خودرو اقتصادی محسوب می‌شود که تقریباً تمامی قشر متوسط رو به پایین جامعه توان خرید آن را دارند. اما در این رنج قیمتی خودروهای بسیار بهتری در بازار موجود است که باید اعتراف کرد برلیانس کراس اصلاً در برابر آن‌ها دیده نمی‌شود و توان رقابت با آن‌ها را ندارد. در ادامه به معرفی برخی از این خودروهای موجود در بازار جهانی در رنج قیمتی زیر 12 هزار دلار می‌پردازیم.

میتسوبیشی میراژ 2018

میتسوبیشی میراژ نیز در بازار جهانی جزو خودروهای اقتصادی بازار محسوب می‌شود و مدل 2018 آن‌هم اکنون در بازارهای اروپا و آمریکا با قیمتی حدود 11 تا 12 هزار دلار به فروش می‌رسد. همان‌طور که می‌دانید، میتسوبیشی یک کمپانی ژاپنی است که در تولید قطعات و ساخت خودرو چیزی کمتر از تویوتا ندارد. به همین دلیل نیز خودروهای تولیدی توسط این کمپانی از کیفیت بسیار بالای بدنه و قطعات برخوردار است. هرچند قیمت مدل 2018 این خودرو با برلیانس کراس در یک رنج قرار دارد. اما عملکرد و دوام این خودرو اصلاً با این خودرو قابل‌مقایسه نیست. مصرف 4.6 لیتری این خودرو برای شهر فوق‌العاده است. هرچند موتور آن با توجه به حجم 1.2 لیتری قدرت زیادی ندارد اما شتاب 0 تا 100 آن‌ همانند برلیانس کراس حدود 13 ثانیه است.

علاوه بر کیفیت قطعات، ایمنی خودروهای کمپانی میتسوبیشی توسط موسسه معتبر EURO NCAP مورد آزمون و بررسی قرار می‌گیرد و این خودرو توانسته نمرات خوبی از این موسسه ایمنی دریافت کند. به همین دلیل نیز در سایر بازارهای جهانی برلیانس کراس توجیه اقتصادی ندارد!

شورلت اسپارک 2017 و 2018

این هاچ بک آمریکایی نیز جزو خودروهای اقتصادی بازارهای جهانی محسوب می‌شود. شورلت اسپارک در مدل پایه خود به صورت دنده دستی ارائه می‌شود. اما با پرداخت کمی هزینه بیشتر می‌توان این خودرو را با دنده اتوماتیک خریداری کرد. این خودرو با سیستم 4WD ( 4چرخ متحرک) خود عملکردی بیشتر از انتظار را به‌عنوان یک هاچ بک شهری ارائه می‌دهد. سیستم‌های به‌کاررفته در کابین این خودرو از به‌روزترین تکنولوژی‌ها ساخته شده‌اند. داخل کابین این خودرو رانندگان از یک سیستم وای فای 4G LTE بهره می‌برند که می‌توانند با هات اسپات به این شبکه اینترنت متصل شوند. علاوه بر این، این سیستم در هنگام تصادف به رانندگان هشدار خواهد داد و اگر خودرو دچار حادثه شود برای کمک با شماره‌های اضطراری تماس می‌گیرد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، خودروهایی در رنج قیمت برلیانس کراس در بازار جهانی عرصه را برای فروش برلیانس کراس کاملاً تنگ کرده‌اند و اجازه رقابت به این خودرو را نمی‌دهند. بنابراین برلیانس کراس تنها در خود چین و ایران شانسی برای فروش خواهد داشت.

هیوندا اکسنت هاچ بک 2017

یکی دیگر از خودروهایی که در این بازه قیمتی در بازار جهانی ارزش خرید بسیار بالایی دارد، هیوندا اکسنت هاچ بک است. این خودرو در جهان پا به پای رقبای اقتصادی و میان رده خود در حال رقابت است. آن‌طور که از رتبه بندی‌های بهترین خودروهای زیر 12 هزار دلار معلوم است، هیوندای اکسنت هاچ بک توانسته محبوبیت خوبی را در بازار جهانی به دست آورد. هرچند تا دهه‌های قبل کمپانی هیوندا از رقبای آسیایی خود جامانده بود. اما با تولید خودروهای اقتصادی با ظاهری جذاب و زیبا توانست در قلب مردم جهان جایی برای خود پیدا کند و تبدیل به یکی از کمپانی‌های قابل‌اعتماد بازار جهانی شود.

کیفیت ساخت و امکانات و ایمنی این خودرو نیز در حد خودروهای اروپایی است و بازهم نمی‌توان آن را با خرید برلیانس کراس مقایسه کرد. زیرا تنها وجه مشترک آن‌ها در این مقایسه رنج قیمتی یکسان آن‌ها خواهد بود.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =