خودروسازان

برای حل مشکلات صنایع خودرو و قطعه‌سازی کشورمان راهکارهایی وجود دارد؛ اما راهکار حل ریشه‌ای مشکلات در صنعت خودرو صرفا با مهندسی‌ مالی قابل اجراست

به گزارش «اخبار خودرو»، صنایع خودرو و قطعه‌سازی کشورمان مانند بسیاری از صنایع دیگر با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند. از شرایط سختی که تحریم‌ها به‌وجود آورده تا کمبود نقدینگی و رکود در بازار، همگی باعث شده حال این صنایع مساعد نباشد. در این شرایط اما نقدینگی از راه‌های مختلفی از سوی صنایع خودرو و قطعه‌سازی تامین می‌شود.

در همین‌زمینه با امیرحسین جلالی، نایب‌رئیس انجمن قطعه‌سازان همگن استان تهران به گفت‌وگو پرداختیم.

 وضعیت قطعه‌سازان را با توجه به گذشت یک سال از برقراری تحریم‌ها چگونه می‌بینید؟

از سال گذشته اگرچه تحریم‌های بین‌المللی مشکلات عدیده‌ای در تامین مواد اولیه قطعه‌سازان ایجاد کرد، تحریم‌های داخلی و قوانین دست‌وپاگیر باعث سخت‌تر شدن فضای کسب‌وکار برای قطعه‌سازان شده است. شرایط فعلی قابل دوام نیست؛ البته صنایع قطعه ‌و خودروسازی به‌هر نحوی مسیر تولید را با سختی طی می‌کنند اما به‌طور قطع درصورت عدم‌توجه به رفع مسائل موجود در جایی متوقف خواهند شد.

 به‌نظر شما برای حل این مساله چه راهکاری وجود دارد و چگونه می‌توان شرایط فعلی را تغییر داد؟

برای حل مشکلات صنایع خودرو و قطعه‌سازی کشورمان راهکارهایی وجود دارد؛ اما راهکار حل ریشه‌ای مشکلات در صنعت خودرو صرفا با مهندسی‌ مالی قابل اجراست. هرچند مهندسی‌ مالی یا به تعبیری جراحی اقتصادی، مسائل و تبعاتی را به همراه دارد باید این جراحی در اقتصاد کشور آغاز شود.

این مهندسی مالی که شما اشاره کردید، چگونه قرار است مشکلات صنعت را حل کند؟

در مهندسی مالی اینکه هزینه‌های اضافی کجاست و منابع چگونه مدیریت می‌شود از موضوعات مهمی است که همچنان اشرافی بر آن در کشور وجود ندارد.

درحال حاضر میزان مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان چقدر است و چه‌مقدار از این مطالبات سررسید شده است؟

همچنان ارقام متفاوتی درخصوص میزان مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان اعلام می‌شود، اما مطالباتی که سررسید شده رقمی در حدود 9 تا 10 هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =