بورس

با توجه به روندی که کلیت بازار سهام در پیش گرفته است، فتح قله 300هزار واحدی تا پایان سال دور از دسترس به نظر نمی‌رسد.

 به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی بعد از یک روز اصلاح قیمتی، دیروز دوباره روند صعودی خود را آغاز کردند، بهطوریکه نمادهای ایرانخودرو، سایپا، پارسخودرو، قطعات اتومبیل ایران، زامیاد، سرمایهگذاری رنا، صنایع ریختهگری ایران، الکتریکخودرو شرق، ایرکا پارتصنعت، فنرسازی زر، نیرو محرکه، کمکفنر ایندامین و موتورسازان تراکتورسازی ایران  مثبت خوردند و درمقابل نمادهای گسترش سرمایهگذاری ایرانخودرو، تولید محور خودرو و بهمندیزل منفی خوردند. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 39هزار و 341 نوبت معاملاتی، 515میلیون و 710هزار سهم به ارزش 116میلیارد  و 694میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 31هزارو889 میلیارد تومان شد.

سبزپوشی به وقت شهریور !

به نظر میرسد با توجه به روندی که خودروییها در پیش گرفتند، این صنعت بورسی در شهریورماه نیز به مانند مردادماه بیشتر روزها را مثبت و سبزپوش ادامه دهد. حال باید دید در عمل چه اتفاقاتی در بازار خواهد افتاد و گروه خودرویی با توجه به شرایطی که در آن قرار دارد، به چه سمتوسویی حرکت خواهد کرد. گفتنی است روز دوشنبه شاخص کل بورس تهران 5646 واحد رشد کرد و توانست برای اولین بار سقف کانال 273هزار واحدی را بشکند و در آستانه ورود به کانال 275هزار واحدی قرار بگیرد. بر این اساس، نماگر اصلی بازار سهام روز گذشته در تراز 274هزار و 871 واحدی ایستاد. این در حالی است که در روز یکشنبه پس از مدتها رکوردشکنی، این شاخص720 واحد کاهش یافته بود. ارزش کل معاملات  تالار حافظ نیز به رقم 1581 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دستبهدست شدن حدود 5میلیارد سهم و اوراق مالی بود. در فرابورس نیز شاخص کل 92واحد رشد و رقم 3653 را تجربه کرد. ارزش معاملات این بازار هم تا عدد 1218میلیارد تومان افزایش یافت و حجم معاملات به نزدیک رقم یکمیلیارد و 900میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

ورود سرمایههای سرگردان به بورس

با توجه به روندی که کلیت بازار سهام در پیش گرفته است، فتح قله 300هزار واحدی تا پایان سال دور از دسترس به نظر نمیرسد. از سوی دیگر، تا یک ماه آینده گزارشهای 6ماهه شرکتها منتشر میشود و بر اساس آن میتوان وضعیت حرکتی بازار سهام را در نیمه دوم سال بهتر ترسیم کرد. اما با توجه به اینکه طی سال جاری جذابیت بازارهای موازی ازجمله سکه، طلا، ارز، مسکن و خودرو کاهش پیدا کرده است، به تبع آن سرمایههای سرگردان به سوی بازار سرمایه گسیل شدهاند که این میتواند در نهایت به رونق بازار منتهی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =