بورس

دیروز در گروه خودرویی طی 57هزار و676 نوبت معاملاتی، 957میلیون و 933هزار سهم به ارزش 220میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر32هزارو600 میلیارد تومان شد.

روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای سایپا، ایرانخودرو، پارسخودرو، زامیاد، موتورسازان تراکتورسازی ایران، مهرکام پارس، سرمایهگذاری رنا، ایرکا پارت صنعت، آهنگری تراکتورسازی ایران، فنرسازی زر، ریختهگری تراکتورسازی ایران و تولید محور خودرو مثبت شدند و درمقابل نمادهای قطعات اتومبیل ایران، الکتریکخودرو شرق، رادیاتور ایران و بهمندیزل منفی خوردند.

همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 57هزار و676 نوبت معاملاتی، 957میلیون و 933هزار سهم به ارزش 220میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر32هزارو600 میلیارد تومان شد. شاخص صنعت خودرو نیز با افزایش 1262 واحدی در تراز 36هزارو 785 واحدی قرار گرفت.

گروه خودرویی شتابان در پی کلیت بازار

روز گذشته نمادهای خودرویی عملکرد بسیار خوبی از خود برجای گذاشتند، بهطوریکه از نظر ارزش معاملات صدرنشینی بازار سرمایه را به خود اختصاص دادند. با توجه به اینکه طی یک هفته اخیر دوباره شاخص کل رشد شتابان به خود گرفته است، گروه خودرویی نیز به پیروی از کلیت بازار روند صعودی را دیروز سپری کرد. حال باید دید در ادامه روند کاری این صنعت بورسی طی هفته جاری به چه سمتوسویی حرکت خواهد کرد.

واگذاری 147میلیارد تومانی ایرانخودرو

شرکت ایرانخودرو در ادامه واگذاری اموال مازاد خود قصد دارد 28 ملک مسکونی، واحدی تجاری، زمین و سوله را  درمجموع با قیمت پایهای بیشاز 147میلیارد تومان واگذار کند. این در حالی است که این املاک در شهرهای تهران، اهواز، تبریز، کیش، آزادشهر و گنبدکاووس واقع شدهاند. این داراییهای مازاد در جهت پوشش بخشی از زیان بزرگترین خودروسازان کشور واگذار خواهد شد.

صف فروش برای تجاریسازان ادامه دارد

روز گذشته شاخص کل بورس تهران 1975 واحد رشد کرد و به رقم 286هزار و 114 واحد رسید. همچنین ارزش کل معاملات تالار حافظ به رقم 1496میلیارد تومان رسید که این رقم ناشیاز دستبهدست شدن بیش از 4میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار تا رقم 192هزار و 79 نوبت افزایش یافت. در دادوستدهای بازار پایه نیز نماد ایرانخودرودیزل باکاهش 2.8 درصدی، در قیمت پایانی 2040 ریال بسته شد. صف فروش دیروز این خودروساز نیز بالغ بر 12.4میلیون سهم بود. سایپادیزل نیز در دادوستدهای دیروز با کاهش 2.7 درصدی، به قیمت 2267 ریال به ازای هر سهم رسید همچنین صف فروش این تجاریساز نیز بالغ بر 9.2 میلیون سهم بود. این در حالی است که با توجه به زیان حدود 20درصدی سهامداران شرکتهای پایه به دلیل تغییر قوانین، از روز گذشته دامنه نوسان بازار پایه فرابورس از 10 به 3 درصد کاهش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =