بورس

نکته مهم دیروز در دادوستدهای این گروه، حجم و ارزش معاملات بود، به‌طوری‌که روز گذشته در این صنعت بورسی، طی 82هزار و 37 نوبت معاملاتی، یک‎میلیارد و 73هزار سهم به ارزش 296میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 39هزارو327 میلیارد تومان شد.

 به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته و در دادوستدهای گروه خودرویی، دو نماد بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی مسیرهای متفاوتی را طی کردند، به‎طوری‎که سایپا مثبت شد و ایران‎خودرو روند نزولی را طی کرد. اما نکته مهم دیروز در دادوستدهای این گروه، حجم و ارزش معاملات بود، به‌طوری‌که روز گذشته در این صنعت بورسی، طی 82هزار و 37 نوبت معاملاتی، یک‎میلیارد و 73هزار سهم به ارزش 296میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 39هزارو327 میلیارد تومان شد. از سوی دیگر، روز گذشته نمادهای صنایع ریخته‎گری ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، زامیاد، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‎خودرو، سرمایه‌گذاری رنا، سایپا آذین، ایرکا پارت صنعت، تولید محور خودرو، بهمن‎دیزل و مهندسی نصیرماشین مثبت شدند و در مقابل نمادهای ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، محورسازان ایران‎خودرو، مهرکام پارس، کمک‌فنر ایندامین، موتورسازان‌تراکتورسازی ایران و ریخته‌گری تراکتورسازی ایران منفی خورردند.

   روند روبه‎رشد خودرویی‎ها در درازمدت
به‌نظر می‌رسد گروه خودرویی همچنان در درازمدت به روند رو به افزایش خود ادامه خواهد داد اما در این بین در روزهایی مانند یکشنبه برخی نمادها در این صنعت بورسی مورد اصلاح قرار می‎گیرند. حال باید دید در ادامه روند معاملاتی خودرویی‌ها در بازار سهام نمادهای این صنعت بورسی چه عملکردی را از خود بر جای خواهند گذاشت. دیروز شاخص کل بورس تهران برخلاف روز شنبه روند کاهشی داشت و با افت ۱۷۷۳ واحد در تراز ۳۱۸هزار و ۲۵۰ واحدی نشست. همچنین ارزش تالار حافظ دیروز رقم ۳۰۵۰میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات این بازار عدد ۸.۵میلیارد سهم و اوراق مالی را به ثبت رساند. همچنین تعداد معاملات این بازار تا رقم ۶۳۸هزار و ۲۴ نوبت رسید.

   روند سریع ورود نقدینگی به بازار سرمایه
برخی کارشناسان معتقدند چنان‎چه نگاهی به چشم‎انداز رشد اقتصادی و شاخص‎های کلان داشته باشیم، می‌بینیم که تنها بازار جامانده از رشد طی یک‎سال گذشته، بازار سرمایه است. 
بر این اساس، روند ورود نقدینگی با سرعتی که طی سال گذشته به بازارهای موازی صورت گرفت، اکنون به سمت بازار سرمایه در حال انجام است و فیلترهای ورود نقدینگی نیز گواهی بر این ادعاست. بر این اساس، برخی صنایع در این مدت توانسته‎اند به رشدی نسبی دست یابند. در کنار آن‎ها نیز گروه‌هایی مانند بانک، خودرو، پتروشیمی و فلزی به نوعی جامانده‎های بازار محسوب می‎شوند و هنوز برای رشد جای زیادی دارند. بنابراین، این مساله طبیعی است که شاهد ذخیره سود در گروه‌های تقریبا رشدیافته و سوق نقدینگی به گروه‌های کمتررشدیافته بازار باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =