بورس

نکته جالب توجه، دادوستدهای گروه خودرویی روند نزولی است که نمادهای کوچک و قطعه ‎ساز شروع کرده‌اند، به‎طوری‎که برخی از آن‌ها در دو روز معاملاتی اخیر، زیان بیش از 9 درصدی را تجربه کرده‌اند

به گزارش «اخبار خودرو»، نمادهای بزرگ خودرویی در اولینروز از دادوستدهای بازار سهام همچنان روند رو به رشد خود را ادامه دادند، بهطوریکه نمادهای سایپا، ایرانخودرو، پارسخودرو، زامیاد، گسترش سرمایهگذاری ایرانخودرو، گروه بهمن، چرخشگر، رینگسازی مشهد، مهندسی نصیرماشین، لنت ترمز ایران و کمکفنر ایندامین مثبت شدند و درمقابل نمادهای محورسازان ایرانخودرو، سایپا آذین، آهنگری تراکتورسازی ایران، قطعات اتومبیل ایران، نیرومحرکه، ایرکا پارتصنعت، تولید محور خودرو و سازهپویش منفی خوردند. همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 60هزار و 908 نوبت معاملاتی، 654میلیون و 504هزار سهم به ارزش 212میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزشکل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 42هزارو601 میلیارد تومان شد.

زیان بیش از 9 درصدی نمادهای کوچک و قطعه‎ ساز

نکته جالب توجه، دادوستدهای گروه خودرویی روند نزولی است که نمادهای کوچک و قطعه ساز شروع کردهاند، بهطوریکه برخی از آنها در دو روز معاملاتی اخیر، زیان بیش از 9 درصدی را تجربه کردهاند. حال باید دید آیا زمان بازگشت قیمتی فرارسیده و این نمادهای کوچک گروه خودرویی که طی این مدت رشد قیمتی خوبی را تجربه کردهاند، طی روزهای آتی با افت بیشتری روبهرو خواهند شد یا خیر. از سوی دیگر نمادهای بزرگ این گروه ازجمله ایرانخودرو و سایپا هنوز هم به مدد خبر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داراییها همچنان به روند روبهرشد خود ادامه میدهند. روز گذشته شاخصکل بورس تهران با رشد 1188 واحدی مواجه شد و رقم 327هزار و 305واحدی رسید. همچنین ارزش معاملات بورس تهران در مجمع به 2567میلیارد تومان رسید که این رقم ناشیاز دستبهدست شدن بیش از 6.5میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار نیز به رقم 602هزار و 29 رسید.

هفته دشوار معاملات

برخی کارشناسان معتقدند هفته جاری در بازار تا حدودی روند معاملات دشوار خواهد بود. در این رابطه میتوان گفت هیجان موجود در بازار با توجه به اخبار ارزندگی سهام، تحلیل تکنیکال و اخبار مربوط به سازمان ملل تخلیه شده و به نظر میرسد شاخص کل برای حرکت صعودی نیازمند اخبار جدیدی است تا بتواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد. این در حالی است که میزان نقدینگی چشمگیری وارد بازار شده و کد سهامداری بسیاری منتشر شده است که باید دید تا چه زمانی این پولها در بازار وجود خواهند داشت. از سوی دیگر، طی هفته گذشته سهام بانکیها، خودروییها و داروییها از جمله سهمهایی بودند که مورد اقبال سهامداران قرار گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =