کمپانی فورد اتوسان

این شرکت در سال گذشته، ۳۳۰ هزار دستگاه خودرو ترانزیت، ۱۱۰ هزار ترانزیت ‎کریر و ۱۵هزار تراک فورد را به فروش رساند

به گزارش «اخبار خودرو»، صنعت خودروسازی ترکیه، فعالیت خود را تقریبا با ایران آغاز کرد اما سرعت توسعه صنعت خودرو در این کشور به اندازه‌ای بود که امروزه پابه‌پای بزرگان خودروسازی اروپا و آمریکا به تولید می‌پردازد. گرچه این کشور هم مانند ایران کار خود را با واردات و بعد از آن مونتاژ صرف آغاز کرد، اما با انتقال تکنولوژی، درحال‎حاضر به یکی از خودروسازان بزرگ منطقه تبدیل شده و حتی با نگاه به بازارهای صادراتی، بخشی از بازار اروپا را هم در دست گرفته است. 

فورد اتوسان ازجمله خودروسازان ترکیه است که طی عمر ۶۰ ساله خود در همکاری با فورد آمریکا، سهم طراحی و تولید خود را افزایش داده و با تولید حدود ۵۰۰هزار خودرو در سال، بازار ترکیه و برخی کشورهای اروپا را در اختیار گرفته است.

مطرح‌ترین محصول این کارخانه که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد، کامیون فورد F-max است که با نگاهی درست به بازار اروپا طراحی و تولید شد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به کمپانی فورد اتوسان و محصول تازه وارد آن.

نگاهی به کمپانی فورد اتوسان

فورد اتوسان فعالیت خود را در ترکیه از دهه ۱۹۶۰ آغاز کرد. نخستین خودروی مسافری با نام Anadol در سال ۱۹۶۶ و نخستین خودروی باری سبک نیز با نام فورد ترانزیت در سال ۱۹۹۷ به خط تولید این کارخانه آمد. این خودروسازی در سال جاری میلادی، از محصولی با نام فورد F-max رونمایی کرد در خط تولید کشنده‌های سنگین این خودروسازی قرار می‌گیرد و براساس آخرین نیازهای بازار اروپا تولید می‌شود.

کارخانه فورد اتوسان در استانبول درحال‎حاضر با ۱۰هزار و ۶۰۰ پرسنل به فعالیت مشغول است که ۱۵۰۰ نفر از این کارمندان در بخش تحقیق و توسعه کار می‌کنند.

فورد از سه سایت تولیدی در استانبول برخوردار است که یکی از آن‎ها دروازه صادرات سالانه ۴۵۵هزار خودرو و واردات صدها خودروهای مسافری است. درحال‎حاضر بیش از ۱۲۰۰ مهندس در مرکز تحقیق و توسعه فورد اتوسان مشغول هستند که به‎عنوان بزرگ‌ترین شرکت در صنعت خودرو ترکیه و صادرکننده خدمات مهندسی شناخته می‌شود.

این شرکت با همکاری فوردموتور مهندسی، تولید بدنه و طراحی داخلی را در فهرست فعالیت‌های خود قرار داده است. همچنین فعالیت‌های مربوط به کالیبراسیون و توسعه شرکت فورد هم توسط فورد اتوسان انجام می‌شود. این شرکت اهمیت ویژه‌ای برای نوآوری‌های مصرف سوخت، به حداقل رساندن میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای و سیستم‌های کمک به راننده قائل است. 

افتخارات فورد اتوسان

فورد اتوسان در سال ۲۰۱۵ مقام نخست را در زمینه «معماری، مهندسی، علم و سایر خدمات فنی» به دست آورد. این جایزه مربوط به ۵۰۰ شرکت برتر ترکیه بود. همچنین در سال ۲۰۱۶ نیز مقام نخست صادرات محصولات مونتاژی را در ترکیه به خود اختصاص داد.

این کمپانی تولید فورد ترانزیت را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد. این اقدام فورد اتوسان بعد از اتمام موفقیت‌آمیز تجزیه و تحلیل، نمونه‌سازی، ساخت و تولید طی ۴۰ ماه شروع کرد.

ترانزیت ‎کریر نخستین پروژه تولید خودرو تجاری سبک است که تمام مراحل مربوط به آن در یک شرکت ترکیه به نام فورد اتوسان انجام شده بود. براساس آن‎چه مدیرعامل اروپای‌شرقی و بالکان اعلام کرده است، فروش خالص شرکت فورد اتوسان به ۷میلیارد دلار می‌رسد که از این میزان ۵.۷میلیارد دلار ارزش صادرات است. در سال ۲۰۱۸ فورد اتوسان ۳۳۰هزار دستگاه از خانواده ترانزیت، ۱۱۰هزار دستگاه ترانزیت‎کریر و ۱۵هزار دستگاه تراک فورد را به فروش رساند.»

رونمایی از کامیون F-max فورد

فورد F-max در شصت‌وهشتمین دوره از نمایشگاه خودروهای کاروتجاری در هانوفر آلمان رونمایی شد. نام این خودرو برگرفته از محصولات افسانه‌ای سری F فورد است که با توجه به اندازه و کاربرد آن، انتظار می‌رود سطح بالایی از راحتی و دوام را به ارمغان بیاورد.

این ویژگی‌ها در کنار هم باعث شده که F-max برنده جایزه معتبر کامیون سال در رقابت بین ۲۳ متخصص از ۲۳ کشور اروپایی شود. این جایزه نشانه موفقیت چشمگیر F-max است.  F-Max معیار جدیدی را تعیین و از جمله مهم‌ترین برندهای جهانی در بخش خودروهای سنگین تجاری خواهد بود.

این کامیون فورد توسط ۵۰۰ مهندس فورد اتوسان و طی تلاش ۵ ساله طراحی و آزمایش شده است. تست‌های مربوط به این خودرو در ۱۱ کشور در ۴ قاره با کمک ۲۳۳ واحد نمونه اولیه انجام شد. این تست‌ها همچنین شامل ۱۵هزار و ۵۰۰ ساعت تست آزمایش و ۵ میلیون کیلومتر آزمایش جاده‌ای هستند. 

F-max در نگاه صادراتی

مدیرعامل شرکت Cefin Trucks (تنها واردکننده و توزیع کننده تراک‌های فورد در رومانی) در خصوص F-Max می گوید: «تراک‌های فورد وعده چالش‌برانگیزی را برعهده دارند و متعهد هستیم نیازهای مشتریان را درک کنیم و برای جابه‌جایی بار و تحویل موفقیت آمیز محموله و دشواری‌ها، پشتیبانی کنیم. کشنده جدید فورد را نیز براساس اصول اساسی این برند توسعه داده‌ایم که شامل راحتی، قدرت، کارایی و فناوری‌های پیشرفته می‌شوند. برای اطمینان از این فاکتورها، هر قطعه و هر جزئیاتی را بارها بررسی کرده‌ایم.۷۰‌درصد فروش خوردوهای سنگین رومانی درحال‌حاضر توسط کشنده‌های بین‌المللی انجام می‌شود. از این رو f-max را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که کاملا به نیاز مشتری و رانندگان در این بخش از بازار پاسخ مناسب دهد. »

کابین و فضای داخلی F-max

F-max با برخورداری از کابین ۲.۵ متری و طراحی مدرن و امکانات مورد نیاز راننده، راحتی و آسایش را برای سرنشینان این خودرو فراهم خواهد کرد. طراحی داشبورد به سبک کاکپیت، فضایی ارگونومیک را فراهم می‌کند که در آن همه عملکردها به راحتی در دسترس هستند. حتی جزئیات این خودرو نیز برای افزایش لذت بردن ازتجربه رانندگی ایجاد شده است.

نکته اصلی احساس سخاوتمندی در فضای کابین است. ارتفاع کابین این خودرو از کف ۲۱۶۰ میلی‌متر است. همچنین در کابین این خودرو یک فضای بار به سبک هواپیما و یک تخت خلاقانه با زاویه تاشو ۹۰ درجه به رانندگان ارائه می‌شود.

ازسوی‌دیگر به دلیل استحکام کابین، سکوت داخل این کابین تضمین شده است؛ سروصدای کم موتور و طراحی به گونه‌ای که نویز را هنگام رانندگی کاهش دهد.

 قاب شیب‌دار برای تخت‌خواب پایین، تشک‌های بزرگ و راحت، واحد کنترل از راه دور در نزدیکی تخت‌خواب ازجمله ملزوماتی هستند که فضای ایده‌آلی را برای استراحت سرنشینان این خودرو فراهم می‌آورد. صندلی راننده F-max با محدود تنظیم ۲۶۰ میلی‌متر، کیفی بالا و طراحی ارگونومیک، حداکثر راحتی را ارائه می‌دهد. 

پیشرانه فورد F-max

قیمت فروش، فاکتوری اساسی برای F-MAX جدید و سایر تراک‌هایی است که هر سه حوزه هزینه را در بر می‌گیرد؛ تولید، توسعه و افزایش یکپارچه‌سازی، کامیون فورد را هم به یکمحصول رقابتی با شروع قیمتی حداقل ۷۰ هزار یورو تبدیل کرده‌اند.

f-MAX از پیشرانه‌ای با کارایی بالا و قدرت ۵۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۲۵۰۰ نیوتون‌متر و قدرت ترمز ۴۰۰ کیلووات برخوردار است. آیرودینامیک بالا، کالیبراسیون سیستم پیشرانه و ویژگی‌های فنی این خودرو، عملکرد سوخت را تا ۶درصد نسبت به مدل‌های قبلی بهبود بخشیده است. از ویژگی‌های فنی این کشنده می‌توان به فناری E-APU، عملکرد اکو-رل (ECO-ROLL) و کروزکنترل اشاره کرد.

با توجه به هزینه‌های کم نگهداری و فواصل طولانی خدمات، F-MAX جدید صرفه جویی تا ۷درصد در هزینه تعمیر و نگهداری را به همراه دارد. موتور به کار رفته در این کشنده حداکثر کارایی و حداقل مصرف سوخت در تمامی شرایط جاده ارائه می‌دهد.

گیربکس اتوماتیک ۱۲ سرعته ZF و حالت‌های مختلف رانندگی مانند حالت اکو و پاور به بهینه‌سازی مصرف سوخت کمک می کند. این کشنده همچنین با یک توربوشارژر، یک پمپ آب و یک کمپرسور چندسرعته بهبود یافته و دارای قدرت ترمز ۴۰۰ کیلووات برای موتور است که در صورت تجهیز به اینتاردر قدرت آن به ۱۰۰۰کیلووات هم می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =