بورس

برخی کارشناسان علت اقبال به سهام گروه خودرو را ناشی از میزان بالای نقدشوندگی آن‌ می‌دانند.

در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته گذشته نمادهای بزرگ و تاثیرگذار این صنعت بورسی ازجمله سایپا، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، صنایع ریخته‌گری ایران، سایپا آذین، موتورسازان تراکتورسازی ایران، مهرکام پارس، لنت‌ترمز ایران، چرخشگر و سازه‌پویش منفی خوردند و درمقابل نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، نیرومحرکه، زامیاد، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، محورسازان ایران‌خودرو، آهنگری تراکتورسازی ایران، فنرسازی زر، رادیاتور ایران، مهندسی نصیر ماشین و گروه بهمن مثبت شدند.

از سوی دیگر، در روز چهارشنبه هفته گذشته در گروه خودرویی طی 39هزار و 616 نوبت معاملاتی، 412میلیون و 931هزار سهم به ارزش 131میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر 40هزار میلیارد تومان شد.

علت اقبال به سهام گروه خودرو

برخی کارشناسان علت اقبال به سهام گروه خودرو را ناشی از میزان بالای نقدشوندگی آن‌ می‌دانند. علاوه بر این، زمزمه‌های افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و خروج از مشمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت نیز در این زمینه بی‌تاثیر نیست.

همچنین در موضوع تجدید ارزیابی بر دارایی‌ها باید به این نکته توجه داشت که شرکت‌های بورسی مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت با اجرا و عملیاتی کردن تجدید ارزیابی دارایی‌های خود، در واقع به‌نوعی فرصت دوباره برای توجه و تمرکز بر تولید و رونق در تولید محصولات خود به دست آوردند و امکان بهبود وضعیت تولید و ادامه روند تسهیل در چرخه فعالیت با رویکرد مدیریتی کاهش هزینه، افزایش میزان داخلی‌سازی، ارتقای کیفیت محصول و استفاده از ابزارهای سودمند در جهت سودآوری و رونق میسر می‌شود.

تجدید ارزیابی دارایی‌ها که به افزایش ارزش دارایی‌ها در صورت‌های مالی می‌انجامد، در عین حال یک فرصت برای بهبود عملکرد، افزایش تولید و فروش باکیفیت محصول و درنتیجه عملکرد مناسب، کسب سود و افزایش سودآوری خواهد بود.

شروع دوباره جهش شتابان نمادهای خودرویی

جدای از اهمیت و تاثیر موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها، اخبار مثبت و حواشی مربوط به سهام گروه خودرویی، سهامداران را به این درک عمیق رسانده است که در خرید سهام گروه خودرویی با انگیزه

میان‌مدت و بلندمدت وارد شوند و با اطمینان از ادامه مسیر روبه‌رشد تولید خودرو به آینده روشن ارزش سهام خودرویی امیدوار و خوش‌بین باشند. 

با توجه به این موضوع، باید زمان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌های جاده مخصوص را شروع دوباره جهش شتابان نمادهای گروه خودرویی دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =