گروه خودرویی

شاخص صنعت خودرو نیز با افزایش ۱۷۳۸ واحدی در تراز ۴۵هزار و ۳۱۱ واحدی قرار گرفت.

روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای بزرگ و تاثیرگذار گروه خودرویی ازجمله سایپا، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، صنایع ریخته‌گری ایران، گسترش‌ سرمایه‌گذاری ‌ایران‌خودرو، زامیاد، مهندسی ‌نصیرماشین، مهرکام پارس، نیرومحرکه، رادیاتور ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، فنرسازی زر، گروه بهمن، کمک‌فنر ایندمین و رینگ‌سازی مشهد مثبت شدند و در مقابل هیچ نمادی منفی 
نخورد. 

همچنین در گروه خودرویی روز گذشته طی ۳۹هزار و ۹۶۲ نوبت معاملاتی، ۴۴۰میلیون و ۷۴۱هزار سهم به ارزش ۱۵۱میلیارد تومان بالغ شد و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز دوشنبه بالغ‌بر ۴۰هزار میلیارد تومان شد. 

شاخص صنعت خودرو نیز با افزایش ۱۷۳۸ واحدی در تراز ۴۵هزار و ۳۱۱ واحدی قرار گرفت.

عملکرد مثبت گروه خودرویی

گروه خودرویی بعد از چندروز یک‌دست مثبت شد و عملکرد خوبی را از خود برجای گذاشت. این امر به‌دلیل کلیت مثبت بازار سهام بود که دیروز محقق شد. حال باید دید آیا این روند تا انتهای هفته همچنان ادامه خواهد داشت یا این‌که دوباره روند سینوسی خودروسازان در تالار حافظ تکرار خواهد شد.

سه چالش خروج بازار سرمایه از رخوت دو ماهه‌

به‌نظر می‌رسد بازار سرمایه در حال خارج شدن از رخوت حدود دو ماهه‌ای است که گرفتار آن شده، اما خروج از این وضعیت به صورت کامل به چند دلیل اندکی مشکل است؛

نخست آنکه بازار سرمایه روزهای طلایی خود را در نیمه‌اول سال تجربه کرده و با توجه به این موضوع و شرایطی که این روزها بر اقتصاد کشور حکمفرماست، انتظار رخ‌دادن دوباره این روند در این روزها قدری دور از انتظار است. 

دوم این‌که؛ حدود دو ماه است نقدینگی از بازار سرمایه خارج شده و با توجه به کاهش قیمت‌ها در بورس به‌صورت نسبی، بعید به نظر می‌رسد بازار سهام جذابیت گذشته را برای جذب نقدینگی تازه داشته باشد.

سومین مورد این‌که هنوز معافیت مالیاتی افزایش سرمایه ناشی‌از تجدید ارزیابی دارایی‌ها موردتایید شورای نگهبان قرار نگرفته، اما درصورتی‌که این امر نهایی شود، می‌توان امیدوار بود‌ از طریق افزایش سرمایه در بازار جذابیت ایجاد شود و نگاه‌ها دوباره به بورس معطوف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =