بورس

بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه معتقد هستند باتوجه به اینکه در نیمه نخست سال گروه‌های مختلف بازار سرمایه رشد چشمگیری داشته‌اند اما در نیمه‌دوم سال و با رسیدن به ماه‌های پایانی دیگر شاهد رشد بیشتری در بازار سرمایه نخواهیم بود

به گزارش «اخبار خودرو» ، در حالی بازار سرمایه نخستین روز هفته را مثبت آغاز کرد که در پایان معاملات روز گذشته در گروه خودرویی شاهد افزایش قیمت سهم‌های کوچک و همچنین سهم شرکت‌های قطعه‌ساز بودیم. در پایان معاملات روز گذشته شاخص‌کل بورس به بیش‌از ۳۵۳ هزار واحد رسید و گروه خودرویی پس از بانکی‌ها بیشتر حجم معاملات را به خود اختصاص داد.

در پایان دادوستدها نماد شرکت‌های مهندسی نصیر ماشین، مهرکام پارس، قطعات اتومبیل ایران، محورسازان ایران‌خودرو، آهنگری تراکتورسازی ایران، کمک فنر ایندامین، رینگ‌سازی مشهد، نیرو محرکه، سازه‌پویش و تولید محور خودرو با کاهش قیمت سهام مواجه شدند و همگی رنگ قرمز به خود دیدند.

همچنین در جریان داد‌و‌ستدهای روز گذشته بازار سرمایه و در گروه خودرویی طی ۵۱ هزار ۴۵۳ نوبت معاملاتی ،۴۳۱ میلیون ۶۲۳ هزار سهم به ارزش ۱۷۵میلیاردتومان موردمعامله قرار گرفت. ارزش بازار گروه خودرویی نیز به بیش از ۴۶ هزار میلیارد تومان رسید.

 رشد مناسب سهم‌ های کوچک در روز حداقلی سهم‌ های بزرگ

طی معاملات روزگذشته نمادهای کوچک و قطعه‌ساز افزایش قیمت بیشتری نسبت‌به سهم‌های بزرگی مانند ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو داشتند. طولانی شدن روند افزایش سرمایه شرکت‌های بزرگ باعث شد سرمایه‌گذاران در کوتاه‌مدت به سمت سهم‌های کوچک‌تر بروند که نتیجه آن افزایش ۴درصدی سهم فنرسازی زر و سایپا آذین، افزایش ۳درصدی سهام الکتریک خودرو شرق و ...  شده است. کارشناسان معتقدند این روند در کوتاه‌مدت پایدار خواهد بود و احتمالا در هفته‌های آینده نیز این شرایط ادامه پیدا می‌کند.

 پایان رشد گروه‌های بزرگ بورسی

بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه معتقد هستند باتوجه به اینکه در نیمه نخست سال گروه‌های مختلف بازار سرمایه رشد چشمگیری داشته‌اند اما در نیمه‌دوم سال و با رسیدن به ما‌ه‌های پایانی دیگر شاهد رشد بیشتری در بازار سرمایه نخواهیم بود. البته در بحث خودرو، به‌رغم مطرح بودن افزایش سرمایه، ممکن است تا پایان سال گروه خودرویی دچار تغییرات مثبتی شود. همچنین این تغییرات و رشد قیمتی برای بخش پتروشیمی نیز قابل تصور است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد.بندرگز IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    0 0
    سلام دوستان.من سهام خودرو دارم سود زیادی هم کرده بودم اما نفروختم الان ضرر دارم آیا دوباره مثبت میشه، آخه این بورس چقدر مزخرف شده گند زدن توش رفتن جون عزیزاتون نکنین این کارارو ای بابا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =