آسنا

اصلاح ناگهانی نرخ بنزین عرصه را برای برخی خودروهای بنزین‌سوز تنگ و محصولات دوگانه‌سوز را با اقبال عمومی مواجه کرد

به گزارش «اخبار خودرو»، بازار خودروهای کاروتجاری در سال‌های اخیر و با ورود به تحریم‌ها در مقایسه با سال‌های طلایی این صنعت، بسیار کوچک‌تر شده است. گرچه به‌واسطه فرسودگی ناوگان تجاری کشور، تقاضای پنهان برای این خودروها بسیار بالاست اما افزایش قیمت ناگهانی این محصولات، بازار را محدود کرده است. به‌دنبال آن بازیگران صنعت تجاری کشور هم فعالیت کمتری در زمینه تولید این خودروها دارند. با این‌حال برخی خودروسازان هنوز هم تولید را ادامه می‌دهند و به سهم‌گیری از بازار می‌پردازند.

در کنار تمام فرازونشیب‌ها اما برخی تصمیمات ناگهانی شرایط کار را برای این خودروسازان سخت‌تر از گذشته کرده و رقابت را برای بازماندگان این صنعت دشوار‌تر می‌کند. در توضیح این وضعیت می‌توان به اصلاح ناگهانی نرخ بنزین اشاره کرد که عرصه را برای برخی خودروهای بنزین‌سوز تنگ و محصولات گازسوز یا دوگانه‌سوز را با اقبال عمومی مواجه کرده است.

ازاین‌رو، برنده این رقابت خودروسازانی خواهند بود که پیشتر با واقع‌بینی درخصوص نرخ بنزین و پیش‌بینی افزایش این نرخ، محصولات دوگانه‌سوز را در سبد محصولات خود قرار داده‌اند. 

پیش‌بینی آمیکو از افزایش نرخ ارز و دوگانه‌سوزی آسنا

خودروسازی آمیکو ازجمله تولیدکنندگانی است که به‌رغم تمام سختی‌ها و محدودیت‌های تولید، همچنان کار خود را ادامه می‌دهد. این خودروسازی نه‌تنها هنوز تولید را مانند اکثر خودروسازان داخلی، متوقف نکرده بلکه در غیاب آن‌ها، برنامه‌های بسیاری برای دستیابی به سهم بیشتری از بازار در نظر دارد. آنچنان که پیش از این مدیر فروش این شرکت اعلام کرده بود، آمیکو با پیش‌بینی افزایش نرخ بنزین، برنامه‌هایی را برای تولید محصولاتی دوگانه‌سوز در نظر گرفت و در همین راستا پیکاپ پرطرفدار خود را در نسخه دوگانه‌سوز به بازار عرضه کرد.

بررسی مصرف سوخت مشهورترین پیکاپ‌های دنیا

به واسطه آن که قرار است پیکاپ آسنا تنها محدود به بازار داخلی کشور نشود و این خودروسازی برنامه‌هایی برای صادرات آن در نظر دارد، مقایسه آن با چندین پیکاپ بین‌المللی و همسطح آسنا ضروری به نظر می‌رسد. 

پیکاپ F150 که پیش از این به‌عنوان پرفروش‌ترین پیکاپ دنیا شناخته شد، درحال‌حاضر سوخت ترکیبی معادل 10.7لیتر در هر 100کیلومتر را رقم می‌زند، یعنی 11.7لیتر در شهر و 9لیتر در جاده. البته باید به این موضوع اشاره کرد که فورد رنجر به‌تازگی با مصرف ترکیبی 10.2لیتر این رکورد را جابه‌جا کرده است، در حالی که مصرف سوخت در جی‌ام‌سی سیرا به 11.8لیتر می‌رسد.

همچنین شورولت کلورادو و هوندا ریجلاین و تویوتا تاکوما هم به عنوان سه مورد از بهترین پیکاپ‌های  دنیا به ترتیب مصرف سوختی معادل  10.6، 10.6 و 9.4 را به ثبت رسانده‌اند.

گرچه برخی از این اعداد در مقایسه با پیکاپ آسنا کمتر هستند اما باید به این موضوع توجه داشت مصرف سوخت آسنا تفاوت فاحشی با این مدل‌ها ندارد. این در حالی است که دوگانه‌سوز بودن این خودرو، فاصله آن را با مدل‌های روز دنیا کمتر جلوه می‌دهد.

مصرف 10.7لیتری آسنا؛ برگ برنده در بازار کشور

این پیکاپ در مقایسه با محصولات مشابه داخلی مصرف سوخت پایین‌تری دارد که مزیتی برای مشتریان آن خواهد بود. پیش از این بررسی کردیم که آسنا با مصرف سوختی معادل 10.7لیتر در مقایسه با برخی مدل‌های موجود در بازار، صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

این در حالی است که برخورداری این خودرو از موتوری دوگانه‌سوز (بنزین-گاز)، در شرایط کنونی مزیت بیشتری را برای خریداران محصولات این سگمنت به همراه دارد. باید این موضوع را هم در نظر گرفت که در حال حاضر پیکاپ آسنا، جزو معدود خودروهایی است که بدون وقفه تولید می‌شود و ارائه خدمات به آن از سوی تولیدکننده همچنان ادامه دارد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    1 0
    این آشغال چینی رو با چه برندهای مقایسه میکنن. البته بهتر از چینیهای دیگه هست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =