بورس

در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی طی هفته گذشته نمادهای سایپا، ایران‌خودرو، صنایع ریخته‌گری‌ایران، پارس‌خودرو،گسترس سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، چرخشگر، سایپاآذین، مهرکام‌ پارس و آهنگری تراکتورسازی ایران مثبت شدند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در آخرین روز از دادوستدهای گروه خودرویی طی هفته گذشته نمادهای سایپا، ایران‌خودرو، صنایع ریخته‌گری‌ایران، پارس‌خودرو،گسترس سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، چرخشگر، سایپاآذین، مهرکام‌پارس و آهنگری تراکتورسازی ایران مثبت شدند  و در نمادهای مهندسی نصیر‌ماشین، لنت‌ترمز ایران و فنرسازی خاور منفی خوردند. همچنین طی این روز در گروه خودرویی 73 هزارو855 نوبت معاملاتی یک‌میلیاردو67 هزار سهم به ارزش 379 میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر 49 هزارو598 هزار میلیاردتومان شد. 
این در حالی است که ارزش کل بازار گروه خودرویی در پایان معاملات روز سه‌شنبه بالغ‌بر 47 هزارو845 میلیارد تومان شده بود. به بیان دیگر طی یک روز بیش از 1753میلیاردتومان به ارزش کل بازار خودرویی ها اضافه شده که این امر نشان‌دهنده آن است اقبال بازار سهام به این گروه بورسی بوده، در هفته گذشته خبر افزایش سرمایه شرکت‌های خودرویی به‌شدت در فضای بورس پیچیده بود، حال باید دید چه زمانی خودرویی‌ها اجازه پیدا خواهند کرد سرمایه خود را از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها افزایش دهند.
بر اساس این گزارش، همزمان با افزایش نرخ دلار، بورس تهران نیز صعود کرده است و در‌حال حاضر شاخص کل بورس در محدوده 360 هزار واحدی قرار دارد، باتوجه به این موضوع، برخی کارشناسان معتقدند در هفته جاری احتمال برگشت معاملات بورس و اصلاح قیمتی وجود دارد، چراکه این کانال، محدوده مقاومتی شاخص‌کل است و باید دید نماگر اصلی بازار سهام چه زمانی و با چه قدرتی این محدوده را پشت سر خواهد گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =