بورس

ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر ۵۰ هزار و ۶۹۹ میلیاردتومان شد.

در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری، یک رکورد مهم در این گروه بورسی شکسته شد و ارزش کل بازار خودرویی‌ها از ۵۰هزار میلیارد تومان عبور کرد، به‌طوری‌که دیروز مانند روزهای اخیر در این صنعت طی ۷۹هزار و ۲۰۴ نوبت معاملاتی، ۸۷۹میلیون و ۴۶۷هزار سهم به ارزش ۳۰۷میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و خودرویی‌ها از لحاظ بیشترین ارزش دادوستد، صدرنشین صنایع بورسی شدند.

ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر ۵۰ هزار و ۶۹۹ میلیاردتومان شد. در نتیجه این معاملات، نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، فنرسازی زر، صنایع ریخته‌گری ایران، زامیاد، مهندسی نصیرماشین، سایپاآذین، سرمایه‌گذاری رنا، مهرکام‌پارس و ایرکا‌پارت‌صنعت مثبت شدند و درمقابل تنها چرخشگر و ریخته‌گری تراکتورسازی ایران منفی خوردند.

بهره‌مندی خودرویی‌ها از جو مثبت حاکم بر بازار

دلایل رشد خودرویی‌ها را می‌توان در دو عامل عمده دنبال کرد؛ نخست جو مثبتی که این روزها بر بازار حاکم است و گروه خودرویی به‌عنوان لیدر بازار بیشترین سهم را از آن می‌برد و نمادهای این صنعت نیز در این فضا روزهای خوبی را سپری می‌کنند.

دوم این‌که کماکان زمزمه افزایش سرمایه دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها وجود دارد و بازار همچنان نسبت به این موضوع اقبال بسیار زیادی نشان می‌دهد و همین موضوع خودرویی‌ها را در کانون توجه فعالان بازار سهام قرار داده است.

حال باید دید این روند برای خودرویی‌ها تا چه زمان ادامه خواهد یافت، اما هرچه هست به نظر می‌رسد حداقل در کوتاه‌مدت همین روند ادامه‌دار باشد. روز گذشته شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۶هزار و۵۴۳ واحدی در تراز ۳۶۷هزار و ۶۳۲ واحدی قرار گرفت و حد نصاب جدیدی را در این زمینه از خود بر جای گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =