تایرسازی در «سومیتومو» با کمک هوش مصنوعی

صنایع لاستیک سومیتومو سیستم جدیدی برای تحلیل آمیزه تایر با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی (AI) در اختیار گرفته که قادر است عملکرد تایر را افزایش و سایش را کاهش دهد. 

به گزارش «اخبار خودرو»، سیستم تحلیل Tyre Leap با همکاری موسسه تحقیقاتی استنفورد (SRI) طراحی شده و برای اجرای آن در سومیتومو، پرفسور میکی هاسیاما (Miki Haseyama) از دانشگاه هوکایدو همکاری کرده است.

در این فناوری از اطلاعات تجربه کاربری و تکنیک تحلیل تصاویر میکروسکوپی استفاده می‌شود تا انواع مواد اولیه برای تولید آمیزه تایر را بررسی کنند. 

بررسی این اطلاعات باعث می‌شود سیستم هوش مصنوعی بتواند برای افزایش عملکرد تایر در زمینه‌های مختلف توصیه‌هایی را برای تغییر در میزان استفاده از مواد اولیه مختلف را ارائه کند.

همچنین با این فناوری می‌توان به افزایش عمر مفید تایر کمک کرد. دکتر برند لونهائوپ (Bernd Lowenhaupt) مدیریت شعبه اروپا SRI گفت: «تکنولوژی هوش‌مصنوعی Tyre Leap قادر است که بهترین آمیزه را با توجه به نیاز سازنده و براساس تغییر در حجم انواع مختلف مواد اولیه طبیعی و آزمایشگاهی ارائه بدهد.

 این مواد شامل پلاستیک و کائچوی طبیعی و مصنوعی، دوده و سیلیکا براساس تحلیل تصاویر آنهاست. این تحلیل به‌واسطه ساختار میکروسکپی هر ماده و سازگار هرکدام از آنها با یکدیگر ارائه می‌شود. 

این سیستم در ابتدای راه خود است اما در آینده با توسعه آن امیدواریم عملکرد آن هرروز افزایش یابد و به‌عنوان بهترین پیشنهادگر در صنعت تایر یاد شود.» 

به طور کلی خروجی این سیستم پیشنهاد ترکیبی برای آمیزه لاستیک است که سه عنصر مصرف سوخت، چسبندگی و مقاومت سایشی در آن لحاظ شده و باتوجه به نیاز سازنده قابل‌تغییر است. البته طراحان این فناوری به دنبال یافتن راهی برای دخیل کردن سایر عملکردهای تایر در فرمول این سیستم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =