بورس

روز گذشته در نخستین روز از دادوستدهای بورس تهران در هفته جاری متاثر اتفاقات اخیر، بازار سهام یک سقوط تاریخی را پشت سر گذاشت.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در نخستین روز از دادوستدهای بورس تهران در هفته جاری متاثر اتفاقات اخیر، بازار سهام یک سقوط تاریخی را پشت سر گذاشت و شاخص‌کل بورس تهران با کاهش بیش‌از 16هزار و 765 واحدی در تراز 367هزار و 333 واحدی قرار گرفت. بدون شک تاکنون بورس تهران چنین افتی را تجربه نکرده بود. حال در این زمینه باید دید آیا این روند ادامه‌دار خواهد بود یا این‌که در روزهای آینده ورق معاملات باز خواهد گذشت و دادوستدها به تعادل خواهد رسید.

   تمام نمادها قرمزپوش شدند
در گروه خودرویی نیز روز شنبه تمام نمادها قرمزپوش شدند، به‌طوری‌که شرکت‌های بززگ ازجمله ایران‌خودرو، سایپا، پارس‌خودرو، زامیاد، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، صنایع ریخته‌گری ایران، فنرسازی زر، مهندسی نصیرماشین، قطعات اتومبیل ایران، رادیاتور ایران و سازه‌پویش منفی خوردند. این درحالی است که روز گذشته در گروه خودرویی طی 11هزار و 959 نوبت معاملاتی، 250میلیون و 955هزار سهم به ارزش 115میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز شنبه بالغ بر 47هزارو741 میلیارد تومان شد. این در حالی است که روز چهارشنبه هفته گذشته ارزش گروه خودرویی بالغ‌بر 49هزارو982 میلیارد تومان شده بود. بر این اساس، طی روز شنبه بیش از 2هزارو241 میلیارد تومان از ارزش گروه خودرویی کاسته شد. با توجه به اوضاعی که روز گذشته بر بورس تهران حاکم بود، می‌توان پیش‌بینی کرد تا پایان هفته این شرایط غیرقابل پیش‌بینی وجود خواهد داشت و نباید انتظار روند چندان مثبتی را داشت. از طرفی باید منتظر ماند و دید در روزهای آتی آیا از فشار فروش در بورس کاسته خواهد شد. با‌توجه به این‌که بسیاری از سرمایه‌گذاران در سودهای خوبی به سر می‌برند، تنها ممکن است از بیم کاهش سود خود اقدام به عرضه سهام خود کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =