بورس

روز گذشته در گروه خودرویی طی 67هزار و 123 نوبت معاملاتی، یک‌میلیارد سهم به ارزش 394میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 45هزارو921 میلیارد تومان شد.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای این گروه بورسی منفی خوردند، به‌طوری‌که شرکت‌های سایپا، ایران‌خودرو، صنایع ریخته‌گری ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، مهندسی نصیرماشین، مهرکام پارس، نیرو محرکه، رادیاتور ایران، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، گروه بهمن، سازه‌پویش، بهمن‌دیزل، فنرسازی خاور، لنت ترمز ایران و فنرسازی زر منفی شدند و تنها مهرکام پارس مثبت خورد. از سوی دیگر، روز گذشته در گروه خودرویی طی 67هزار و 123 نوبت معاملاتی، یک‌میلیارد سهم به ارزش 394میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 45هزارو921 میلیارد تومان شد.

   جذابیت خرید سهم‌هایی که ارزان شده‌اند
باتوجه به این‌که طی دو روز اخیر خودرویی‌ها تحت‌تاثیر فضای کلی بورس روند نزولی را سپری می‌کنند، خبرهای غیررسمی حکایت از آن دارد که معافیت مالیاتی افزایش سرمایه ناشی‌از تجدید ارزیابی دارایی‌ها نهایی شده و بعد از قطعی‌شدن این موضوع خودروسازان می‌توانند سرمایه خود را افرایش دهند؛ امری که به‌شدت به آن نیاز دارند تا در وهله نخست از شمول ماده 141 قانون تجارت خارج شوند و سپس بتوانند خط اعتباری 10هزار میلیارد تومانی که شورای پول‌واعتبار مصوب کرده است را دریافت کنند. بر اساس این گزارش، روز گذشته و در تالار حافظ، شاخص کل بورس تهران با کاهش 1518 واحدی در تراز 365هزار و 815 واحدی ایستاد. به نظر می رسد با توجه به شرایطی که وجود دارد، این جو غیرقابل پیش‌بینی تا انتهای هفته ادامه داشته باشد و از هفته آینده نیز معاملات به روال طبیعی خود برگردد. از سویی نیز می‌توان گفت در روزهای آینده دوباره بسیاری از سهم‌ها با توجه به کاهش قیمتی که تجربه کرده‌اند، برای خرید جذاب خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =