سایپا

گروه خودروسازی سایپا با تولید بیش از ۲۸۵هزار و ۴۵۱ دستگاه محصولات ایکس۱۰۰، ایکس۲۰۰، ساینا و کوییک درابتدای روز کاری ۱۸ دی‌ماه امسال، از کل آمار تولید سال ۹۷ عبور کرد و رکورد جدیدی را درتولید ثبت کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، سایپا با تدابیر مدیریتی دراستفاده از ظرفیت‌های موجود در داخل، بهره‌گیری از توان زنجیره تامین و برنامه‌ریزی مدون توانست به‌این مهم دست یابد. این مجموعه از ابتدای سال ۹۸ تاکنون موفق شده است تعداد مذکور را درگروه محصولات ایکس۱۰۰ و ایکس۲۰۰ و با افزایش ۸۲ درصدی درگروه محصولات ساینا و کوییک تولید کند که با توجه به‌وجود محدودیت‌ها و موانع بسیار زیاد فراروی تولید، درنوع خود یک موفقیت چشمگیر محسوب می‌شود.

در انتظار رکوردی جدید تا پایان اسفندماه

گروه سایپا پس از تغییر تیم مدیریتی درنزدیک به‌یک‌سال گذشته، توانسته تولید روزانه خود را به‌طور میانگین به‌بیش از دوهزار دستگاه در روز برساند؛ درحالی که درسال ۹۷ تولید روزانه این گروه به‌حدود ۷۰۰ دستگاه در روز رسیده بود. با توجه به‌آماده‌سازی و پیش‌بینی‌های لازم برای افزایش تولید در سه‌ماه پایانی سال، به‌نظر می‌رسد گروه سایپا بتواند تا پایان اسفندماه، رکورد جدیدی درزمینه تولید خودرو در دوران تحریم و فشار حداکثری، از خود برجای بگذارد.

۲.۵ برابر شدن تولید سایپا در آذرماه

کسب این موفقیت‌ها درحالی‌است که سایپا با تولید ۴۰هزار و ۶۶۲ دستگاه انواع خودرو در آذرماه ۹۸، رشد ۲۵۴ درصدی تولید را نسبت به‌آذرماه ۹۷ ثبت کرد و موفق شد همچنان عنوان خودروساز اول کشور را برای خود حفظ کند. 

آمارهای رسمی نشان می‌دهند فرآیندها و تیراژ تولید از بهمن‌ماه ۹۷ رو به‌بهبود رفته است؛ تا جایی که تولید در آذرماه ۹۸ از میزان آن درماه مشابه سال پیش فراتر رفت و رشد چشمگیری را نشان داد. بنابر گزارش‌ها، بیشترین تیراژ تولید سایپا درآذرماه امسال به‌محصولات خانواده ایکس۱۰۰، ایکس۲۰۰،  ساینا و کوییک اختصاص داشته است.
 
بیشترین تولید خودرو کشور در ۹ ‌ماهه ۹۸

در ۹ ‌ماهه سال جاری سایپایی‌ها با نزدیک به ۳۳۸ هزار دستگاه خودرو بیشترین سهم را از تولید خودرو درکشور داشته‌اند. 

به‌این ترتیب، به‌نظر می‌رسد سایپا تا پایان نیمه دوم سال جاری نیز تولیدات بیشتری نسبت به‌سال گذشته داشته باشد. همچنین بنابر اعلام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، تکمیل و تحویل تمام ۸۰ هزار دستگاه خودرو ناقص‌مانده درکف کارخانه سایپا که از ابتدای امسال تولید شده‌ بودند، درماه گذشته به‌پایان رسید و از این به‌بعد عرضه و تحویل محصولات سایپا، منطبق با میزان تولید خواهد بود.

براین اساس، تعداد خودروهای تولیدشده قبلی سایپا که دارای کسری قطعه بودند به‌صفر رسیده است و تمامی پارکینگ‌هایی که خودروهای ناقص کف کارخانه سایپا درآن‌ها پارک بودند، تخلیه شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =