پیرلی تایر

حال به‌تازگی یکی از معتبرترین شرکت‌های تایرسازی به جمع استفاده‌کنندگان از این فناوری پیوست. ایده ساخت تایر هوشمند که از طریق شبکه‌های اینترنتی با سیستم درونی خودرو ارتباط برقرار و راننده را از وضعیت آگاه کند.

 به گزارش «اخبار خودرو»،این روزها همه از گوشی‌هایی صحبت می‌کنند که از فناوری  5G بهره‌مندند البته هنوز امکان استفاده از آن‌ها در کشور وجود ندارد، اما همه به این باور رسیده‌اند که آینده ارتباطات در دنیا به این فناوری وابسته است. 
حال به‌تازگی یکی از معتبرترین شرکت‌های تایرسازی به جمع استفاده‌کنندگان از این فناوری پیوست. ایده ساخت تایر هوشمند که از طریق شبکه‌های اینترنتی با سیستم درونی خودرو ارتباط برقرار و راننده را از وضعیت آگاه کند، مدت‌هاست ذهن شرکت‌های مشهور تایرسازی را به خود مشغول کرده، در این زمینه شاهد رونمایی از نخستین نمونه تایر پیرلی هستیم که می‌تواند از طریق نسل پنجم فناوری ارتباطات یا 5G شرایط جاده را به اطلاع راننده برساند و او را از رویدادهای خطرناک احتمالی آگاه کند. به‌گفته شرکت سازنده، تایر پیرلی می‌تواند با دیگر خودروهایی که در جاده در حال تردد هستند نیز در ارتباط باشد. تایر پیرلی مجهز به یک سنسور داخلی است. این سنسور تمام اطلاعات مرتبط با تایر نظیر مدل آن، میزان مسافت طی‌شده، میزان عمر باقیمانده و رویدادهای مخاطره‌آمیز احتمالی را ضبط و به راننده منتقل می‌کند. این اطلاعات برای استفاده توسط سیستم‌های دستیار رانندگی بسیار مفید خواهند بود درواقع نقطه آغاز فعالیت این سیستم‌ها هستند.

   مزایا برای سایرخودروها
فناوری موجود در تایر پیرلی علاوه‌بر مفید بودن برای خودرویی که از آن استفاده می‌کند، به دیگر راننده‌ها نیز یاری می‌رساند. سیستم هوشمند این تایر به کمک فناوری ارتباطی 5G با دیگر راننده‌ها نیز ارتباط می‌گیرد و آن‌ها را از شرایط جاده مطلع می‌کند. به‌عنوان‌مثال اگر خودرو در حال حرکت روی جاده‌ خیس و لغزنده باشد، تایر پیرلی با ارسال هشدار به خودرو پشت‌سر او را از شرایط پیش رو آگاه خواهد کرد. 
پیش از پیرلی شرکت بریجستون در نمایشگاه CES امسال اقدام به معرفی تایر هوشمند کرده بود. این تایر مفهومی با دستیارکمکی راننده همگام می‌شد تا تجربه بهتری از رانندگی برای او فراهم کند. 
البته هر دو نمونه تایر هوشمند ارائه‌شده از سوی پیرلی و بریجستون تنها مدل‌هایی مفهومی هستند و برای فروش عرضه نشده‌اند. این مدل‌ها تنها نمونه‌ای از پیشرفت فناوری هستند و آینده‌ای کاملا متصل به اینترنت را نوید می‌دهند. هنوز مشخص نیست تایر پیرلی و بریجستون در چه زمانی و با چه قیمتی به بازار عرضه خواهند شد، اما انتظار می‌رود اواخر ۲۰۲۰ یا اوایل ۲۰۲۱ این تایرها را در بازار ببینیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =