بورس

خودرویی‌ها دوباره بین صنایع بورسی صدرنشین شدند، به‌طوری‌که در دادوستدهای این گروه طی روز چهارشنبه هفته گذشته 123هزار و 778 نوبت معاملاتی، یک‌میلیارد و 237میلیون سهم به ارزش 574میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،  خودرویی‌ها دوباره بین صنایع بورسی صدرنشین شدند، به‌طوری‌که در دادوستدهای این گروه طی روز چهارشنبه هفته گذشته 123هزار و 778 نوبت معاملاتی، یک‌میلیارد و 237میلیون سهم به ارزش 574میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان دادوستدهای هفته گذشته، بالغ‌بر 69هزارو235 میلیارد تومان شد. از سوی دیگر، در آخرین روز از معاملات گروه خودرویی در هفته گذشته نمادهای  ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، سرمایه‌گذاری رنا، قطعات اتومبیل ایران، مهرکام پارس، رینگ‌سازی مشهد، آهنگری تراکتورسازی ایران، نیرومحرکه، مهندسی نصیرماشین، موتورسازان تراکتورسازی ایران، چرخشگر، الکتریک‌خودرو شرق، رادیاتور ایران، لنت‌ترمز‌ایران و کمک‌فنر‌ایندامین مثبت شدند و در‌مقابل نمادهای سایپا، سایپا‌آذین، صنایع ریخته‌گری ایران، فنرسازی زر، محورسازان ایران‌خودرو، ایرکا پارت‌صنعت، بهمن‌دیزل، تولید محور خودرو و سازه‌پویش منفی خوردند. شاخص صنعت خودرو نیز با افزایش 1416واحدی در تراز 78هزار واحدی ایستاد.

   جذب بیشترین نقدینگی سرازیرشده به بورس
باتوجه به روندی که خودرویی‌ها این روزها در‌حال سپری‌کردن آن هستند، می‌توان گفت این صنعت در کنار بانکی‌ها دو گروهی هستند که بیشترین نقدینگی سرازیرشده به بازار سهام را به خود جذب کرده‌اند. علت اصلی این موضوع نیز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ شرکت‌های خودروساز بوده که قرار است به‌زودی اجرایی شود؛ امری که به محض رخ‌دادن، قیمت سهام شرکت‌های جاده‌مخصوص را با افزایش بیشتری روبه‌رو خواهد کرد و این امر می‌تواند از اهمیت بسزایی برای جذب نقدینگی هرچه بیشتر در این صنعت پیشروی بورسی برخوردار باشد. حال باید دید در آینده چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد و خودرویی‌ها چه زمانی مجاز خواهند بود سرمایه خود را از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها افزایش دهند تا از شمولیت ماده 141 قانون تجارت خارج شوند. اگر این امر رخ دهد، ایران‌خودرو و سایپا می‌توانند تسهیلات 5هزارمیلیاردتومانی را که مصوب شورای پول‌واعتبار است، دریافت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =