تورهای نوروزی

دراین گزارش سعی داریم تا تورهای مسافرتی نوروزی سه‌ شرکت «علی‌بابا»، «الی‌ گشت» و «دلتابان» را با یکدیگر مقایسه کنیم. 

به گزارش «اخبار خودرو»، با نزدیک شدن به‌آغاز سال جدید و ایام نوروز، مسافرت‌های داخلی و خارجی اوج می‌گیرد. بسیاری ایام نوروز را برای مسافرت انتخاب می‌کنند. در این بین بازار تورهای نوروزی بسیار داغ خواهد بود. بسیاری از شرکت‌های عرضه‌کننده بلیت و تورهای مسافرتی در این مدت به‌رقابت با یکدیگر می‌پردازند. رقابتی که باعث می‌شود قیمت‌ها تا حدودی تعدیل شود. اگرچه تفاوت چندصدهزارتومانی یا چندصددلاری درانتخاب تورهای مسافرتی بسیار اهمیت دارد، اما نباید از نوع هتل‌ و هواپیمای مورد استفاده در این تورها نیز غافل شد و گرانی و ارزانی هرتور را با دقت بیشتری قضاوت کرد.

تورهای نوروزی معمولا از اواخر اسفند (۲۸ اسفند) تا نیمه‌های فروردین ادامه پیدا می‌کند. دراین گزارش سعی داریم تا تورهای مسافرتی نوروزی سه‌شرکت «علی‌بابا»، «الی‌گشت» و «دلتابان» را با یکدیگر مقایسه کنیم. 

عمده‌ مقصد مسافران ایرانی طی این مدت کشورهایی مانند ترکیه، امارات، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان و کشورهای اروپایی است. البته کشورهای شرق آسیا همچنان از جذابیت بالایی برای مسافران ایرانی برخوردارند و مقصد گردشگری ایرانی‌های زیادی خواهند بود. دراین بین بررسی تورهای عرضه‌شده توسط سه‌آژانس بزرگ و سرشناس هواپیمایی حکایت از تقسیم سفرها براساس توافقی نانوشته دارد. به‌شکلی که هریک از آژانس‌ها روی کشورهای خاصی تمرکز کرده‌اند و گویا قرار نیست دربازار یکدیگر سهم‌خواهی کنند. علی‌بابا لیستی از سفرهای ترکیه ارائه نکرده و الی‌گشت نیز تمرکز ویژه‌ای بر سفرهای اروپایی دارد.

تورهای مسافرتی علی‌ بابا و جای خالی قیمت‌ های ترکیه

دراین سامانه فروش،‌ برای ترکیه فعلا چیزی برای نمایش وجود ندارد. اما برای سفر دونفره و از طریق زمینی به‌ کشور ارمنستان می‌توانید با پرداخت بیش از شش‌ میلیون‌ تومان چهارشب را دریک هتل ۴ ستاره بگذرانید. همچنین برای سفر هوایی با هواپیمایی ارمنستان آن‌هم برای  دونفر به‌مدت پنج‌شب حدود ۱۳ میلیون‌تومان برایتان هزینه خواهد داشت. 

همچنین دراین سامانه می‌توانید یک سفر هوایی به‌گرجستان برای دونفر با سه‌شب اقامت درهتلی ۳ ‌ستاره را با  شش‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه خریداری کنید. همچنین تور دونفره برای سه‌شب اقامت درهتلی ۳ ‌ستاره دردوبی حداقل ۱۲ میلیون‌تومان هزینه دربر خواهد داشت.

کشور- شهر مدت زمان تور نرخ علی بابا
ارمنستان ۵ شب ۱۲.۷۷۶.۰۰۰
تفلیس ۳ شب ۶.۵۰۰.۰۰۰
کوالالامپور ۷ شب ۱۱.۰۸۰.۰۰۰
دوبی ۴ شب ۱۲.۰۱۶.۴۰۰

دلتابان تنوع تور در اروپا، محدود در آسیا

 درلیست تورهای نوروزی دلتابان کشورهایی مانند ارمنستان و گرجستان و تایلند به‌عنوان کشورهای مقصد بسیاری از ایرانیان برای مسافرت دیده نمی‌شود.  اما برای تور نوروزی دوبی برای پنج‌روز و شش‌شب باید هزینه‌ای حدود شش‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنید. همچنین برای تور نوروزی دراستانبول قیمت‌ها برای هرنفر درهتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره از ۵۰۰ هزار تا بیش از یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تومان متفاوت است.

برای کشور آذربایجان نیز به منظور چهارشب اقامت در هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره و اتاق‌های دوتخته باید چیزی بین شش‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون‌تومان پرداخت کنید.

کشور- شهر مدت زمان تور دلتابان  
استانبول ۵ شب ۱.۲۵۱.۳۶۰ (فقط هتل)
باکو ۴ شب ۱۰.۲۱۷.۴۰۰
دوبی ۵ شب ۶.۵۰۰.۰۰۰
کشورهای اروپایی ۷ شب ۹.۹۰۰.۰۰۰ به همراه ۷۸۹۰ یورو

الی‌ گشت و تورهای محدود نوروزی

الی‌گشت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های مسافرتی کشور تورهای مختلفی را برگزار می‌کند. این آژانس مسافرتی امکان خرید تورهای مسافرتی را برای سال جدید ایجاد کرده است.

درهمین‌راستا تور ازمیر در تاریخ ۲۸ اسفند تا پنجم فروردین (شش‌شب) از سوی این آژانس با هزینه‌ای معادل هفت‌میلیون و ۷۶ هزار تومان در یک هتل ۴ ستاره در دسترس مشتریان است. این درحالی‌است که برگزاری این تور در یک هتل سه‌ستاره نیز با قیمتی مشابه دراختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. البته هزینه این تور دربرخی هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره به‌بیش از هشت‌میلیون می‌رسد و دامنه قیمت‌گذاری این تورها تا ۱۲ میلیون تومان هم می‌رسد. 

تور شش‌ شبه کوش‌ آداسی این آژانس گردشگری هتل ۳ ستاره با نرخ شش‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود و در هتل ۴ ستاره به‌بیش از هفت‌میلیون تومان می‌رسد. این درحالی‌است که تور کوش‌آداسی الی‌گشت با هتل ۵ ستاره از قیمت هشت‌میلیون تومان عبور کرده و دربالاترین نرخ خود به‌قیمت ۹ میلیون و ۸۸۹ هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

کشور- شهر مدت زمان تور نرخ الی‌گشت
پوکت ۸ شب و ۹ روز ۱۱.۱۴۵.۰۰۰ 
سنت پترزبورگ- مسکو ۸ شب و ۹ روز ۱۵.۶۹۵.۰۰۰
مارماریس ۷شب  و ۸ روز ۸.۶۹۵.۰۰۰
کوش آداسی ۷ شب و ۸ روز ۶.۹۹۵.۰۰۰
ازمیر- کوش آداسی ۷ شب و ۸ روز ۱۰.۰۹۵.۰۰۰
ازمیر ۷ شب و ۸ روز ۷.۲۹۵.۰۰۰
دهلی- آگرا- جیپور ۷ شب و ۸ روز ۸.۷۹۵.۰۰۰
دهلی- آگرا- جیپور ۸ شب و ۹ روز  ۱۱.۹۹۵.۰۰۰

کدام شرکت‌ را برای تور نوروزی انتخاب کنیم؟

برخی از شرکت‌ها ظاهرا به‌دلیل افزایش و تغییر قیمت دلار از اعلام قیمت تورهایی با مسافر فراوان امتناع کرده‌اند.   درسایت علی‌بابا قیمت تور ترکیه دیده نمی‌شود. اما به‌طور کلی اگر به‌دنبال سفر به‌کشورهای همسایه هستید، نباید سراغ الی‌گشت بروید. چراکه غیر از برخی شهرهای ترکیه، کشورهای دیگری پیدا نمی‌کنید.

 همچنین در تورهای علی‌بابا و دلتابان برای ایام نوروز خبری از قیمت مناسب نیست و حداقل باید شش‌ میلیون تومان برای هتل‌های ۳ ستاره با پروازهای اکونومی هزینه کنید. درچنین‌شرایطی شاید رزرو کردن هتل و خرید بلیت هواپیما به‌صورت مجزا بهتر باشد که می‌تواند هزینه‌های سفرهای  خارجی را تا حدودی کاهش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =