تورهای خارجی

دراین گزارش بر آن شدیم تا قیمت تورهای خارجی ارائه‌ شده توسط شرکت‌ های داخلی را با خرید مستقیم بلیت و رزرو شخصی هتل مقایسه کنیم

به گزارش «اخبار خودرو»، تعطیلات نوروز هرساله افراد بسیاری را تشویق به‌برنامه‌ریزی برای مسافرت‌های داخلی و خارجی می‌کند و این افراد را برآن می‌دارد تا نسبت به‌خرید تورهای مورد نیاز خود از آژانس‌های گردشگری اقدام کنند. این درحالی‌است که با توجه به‌افزایش روزانه نرخ ارز، قیمت تورهای خارجی با نوسان بسیاری همراه است؛ تا آنجا که حتی برخی آژانس‌های مسافرتی نرخ قطعی را اعلام نکرده یا علاوه بر هزینه ریالی مبلغی را با دلار و سایر ارزهای خارجی دریافت می‌کنند.

از این رو دراین گزارش بر آن شدیم تا قیمت تورهای خارجی ارائه‌شده توسط شرکت‌های داخلی را با خرید مستقیم بلیت و رزرو شخصی هتل مقایسه کنیم. به‌طور قطع آژانس‌های درجه یک کشور، از فروش تورهای نوروزی و حتی خارج از نوروز، سود خوبی دریافت می‌کنند. براساس آنچه در این گزارش خواهید خواند، رزرو هتل و بلیت هواپیما به‌صورت شخصی از نظر اقتصادی صرفه بیشتری در مقایسه با رزرو تور خواهد داشت. 

هزینه تور نوروزی استانبول 

استانبول شهری است که به‌دلیل هزینه پایین و فاصله کم آن با ایران، درسال‌های اخیر گردشگران ایرانی بسیاری را به‌خود جلب کرده است. این شهر تنها مقصد نوروزی نبوده و درسایر ماه‌های سال نیز پذیرای مسافران ایرانی است. بنابراین به‌یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های آماده‌سازی تور برای آژانس‌های مسافری تبدیل شده است؛ تا آنجا که نرخ‌های متفاوتی در این خصوص اعلام می‌شود.

آژانس‌های مسافرتی درجه‌ یک کشور نرخ‌ های بالایی را برای تور نوروزی استانبول اعلام کرده‌اند. به‌عنوان مثال یکی از آن‌ها تور استانبول را درتاریخ ۲۸ اسفند تا دوم فروردین (به‌مدت دوشب) در هتل سه‌ستاره Blueway Historical (به‌عنوان شروع قیمت‌ها) با قیمت ۸۵ میلیون و  ۳۶۸ هزار ریال (هشت‌میلیون و ۵۳۶ هزار و ۸۰۰ تومان) به‌مسافران عرضه می‌کند.

باید به‌این موضوع اشاره کرد که پرواز درنظرگرفته‌شده برای این تور، یکی از پروازهای ایران‌ایر است. این درحالی‌است که هزینه پرواز ایران‌ایر درهمان تاریخ به‌مقصد استانبول برای هرنفر معادل سه‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و همین هتل نیز درتاریخ مشابه یک اتاق دونفره را با قیمت ۱۱۷ دلار دراختیار مسافران قرار می‌دهد که با حساب قیمت ۱۶ هزار تومانی دلار، معادل یک‌میلیون و ۸۷۰ هزار تومان خواهد شد. یعنی هزینه هتل و بلیت درصورت رزرو شخصی معادل هشت‌میلیون‌تومان خواهد بود.

هزینه ۹ میلیون‌تومانی برای هتل سه‌ستاره دوبی! 

یکی دیگر از مقاصد گردشگری پرطرفدار برای ایرانیان، دوبی است. این تور نیز با نرخ پایه ۹۳ میلیون و ۶۲۱ هزارریال (۹ میلیون و ۳۶۲ هزارتومان) از سوی یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های گردشگری دراختیار مسافران قرار می‌گیرد. امکانات این تور هتل سه‌ستاره ارکید و پرواز ماهان است و مدت زمان آن نیز سه‌شب درنظر گرفته شده است.

هتل ارکید درحال‌حاضر اتاق دونفره خود را با قیمتی معادل ۳۷ دلار دراختیار مسافران قرار می‌دهد که نرخ سه‌شب آن برابر با ۱۱۱ دلار است و با حساب نرخ ۱۶ هزار تومانی برای دلار به ۱۷ میلیون و ۷۶۰ هزارریال می‌رسد. 

درحال حاضر نرخ پرواز رفت و برگشت ماهان به‌مقصد دوبی برای هر نفر حدود سه‌میلیون  و ۳۰۰ هزار تومان است که درمجموع هزینه‌ای معادل هشت‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، هزینه تمام‌شده خرید بلیت و هتل برای دو نفر خواهد بود.

احتمال افزایش قیمت تور درآژانس‌های مسافرتی

موضوع مهم در این مقایسه ‌این است که بلیت هواپیما به‌صورت چارتر و با قیمتی بسیار کمتر در اختیار آژانس‌های مسافرتی قرار می‌گیرد. به‌عبارت دیگر می‌توان گفت آژانس‌ها یک‌بار روی قیمت بلیت‌ هواپیما سود می‌کنند و یک‌بار نیز قیمت نهایی را افزایش می‌دهند. همچنین باید به‌این موضوع نیز توجه کرد که در روزهای اخیر نرخ ارز به ۱۶ هزار تومان رسید و قیمت آژانس‌های مسافرتی بر مبنای نرخ پیشین ارز است. 

به‌طور قطع این قیمت‌ها طی روزهای آتی افزایش چندانی نخواهد داشت و نرخ ۱۶ هزار تومان پایه محاسبه این قیمت‌ها قرار خواهد گرفت. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =