سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاریی اینفینیوم در نسل جدید روغن موتورها

ادتیوساز بریتانیایی که بســیاری از روغن سازان ایران نیز از محصولات آن برای تولیداتشان استفاده می کنند، به تازگی اعلام کرده ســرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری را برای تولید افزونه های مورد نیاز برای تولید روغن موتور در نظر گرفته است؛ ادتیوهایی که قرار اســت با آنها روغن هایی با استاندارد جدید 6-GF ILSAC وSF-APIتولید و روانه بازار شــود.

به گزارش «اخبار خودرو»، ترور راســل ( TrevorRussell ) مدیرعامل اینفینیوم در کنفرانس روغن پایه و روانکارهای لندن ( ICIS )با اعلام این خبر گفت: « ما تنها یکی از شرکتهایی هستیم که برای تولید نسل جدید روغن موتورها سرمایه گذاری میکنیم.»

او اضافه کرد اینفینیوم به عنوان یکی از چهار ادتیوســاز اصلی به ســمت تولید پکیج های ادتیو جدیدی رفته که برای آخرین دســته بندی روغن موتور خودروهای سواری در ماه می ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

درحالی که برای طراحی نســل جدیــد روغن موتورها به طور رســمی از ســال ۲۰۱۱ فعالیت پژوهشی آغاز شــده است، راســل دراین خصوص گفــت : طی ایــن ســالها اینفینیوم ســرمایه گذاری زیادی در زمینه ارتقای فنی، انجام تســتها، طراحی فرمولاســیون های جدید و اســتفاده از فناوری های جدید برای هماهنگ شــدن با مشخصات جدیدی که امروز از آنها پرده برداری شــده، انجام داده است.

مدیرعامل ادتیوساز انگلیســی افزود: « من به مزایای 6-GF نگاه می کنم و امیدوارم مردم واقعا از مزایای کوچ روغن ها به این استاندارد بهره ببرند.بنابراین احســاس میکنم شاید من آن فردی نباشم که باید از این انتقــال منفعت ببرم.»

او درادامــه گفت: « به همین خاطر حاشیه ســودی که بــرای ادتیوهای 6-GF درنظــر گرفتیم، از اســتاندارد 5-GF کمتر درنظر گرفته شــده است.»

راسل میگوید آنها روغن موتورهای جدیــد را تحت پروژه ای به نام 12-PCپیگیری میکنند که قرار است با همکاری خودروسازان ( شــرکتهای OEM ) فرمولاســیون آنها تعیین شود.

هدف آنها از این همکاری کاهش پیچیدگی هایی اســت که برای انتخاب روغن موتور مناسب در نسل های پیشین وجود داشت.

مدیرعامل اینفینیوم درپایان اذعان کرد: « فعالیت های زیادی برای ساده سازی فرآیندهای فعلی انجام شده است که از جمله آنها می توان به چندین پنل مشترک برگزارشده بین صنایع متقابل و نمایندگان شرکتهای تولیدکننده ادتیو، روغن سازان و پالایشگاه داران و ســایر ذینفعان این صنعت اشاره کرد. این کمیته های صنعتی برای پیشرفت درمسیر ساده سازی بیشتر حرکت کرده اند.

« همچنین اینفینیوم به تازگی مرکز نوآوری خود را درکنار دفتر مرکزی این شرکت در میلتونهیل انگلستان افتتاح کرده است. این مرکز که با ســرمایه گذاری چندین میلیون دلاری در روز هشــتم نوامبر سال جاری افتتاح شده بود، با استفاده از ۵۰ نفر متخصص شیمی و مهندسین مختلف، تحقیقات خود را برای خلق ایده های جدید در روند توسعه پایدار تولید روغن موتور و گیربکس انجام میدهد.

درمراســم افتتاح این مرکز نوآوری، اِدوایــزی ( EdVaizey ) نماینده پارلمــان بریتانیا نیز حضور داشــت.

وایزی دراین مراسم گفت: « شــرکتهایی همچون اینفینیوم بخش مهمی از اکوسیســتم اقتصادی انگلستان را تشکیل میدهند.»

راسل نیز گفت: « میلتونهیل سایت اصلی ما برای پیشبرد نوآوری و خلق تکنولوژی های جدید است و من مفتخرم کــه این مرکز جدید را با این هدف افتتاح کنم تا نقش رهبری ما در این صنعت واضح تر شود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =