بورس

به‌رغم‌آنکه تاکنون بیش‌از یک‌ماه از متوقف‌بودن نمادهای سایپا و ایران‌خودرو به‌دلیل افزایش .سرمایه ناشی‌از تجدید ارزیابی دارایی‌ها می‌گذرد اما خبر قطعی و روشنی درمورد زمان بازگشایی این دو نماد اعلام نشده

 به گزارش «اخبار خودرو​»، به‌رغم‌آنکه تاکنون بیش‌از یک‌ماه از متوقف‌بودن نمادهای سایپا و ایران‌خودرو به‌دلیل افزایش سرمایه ناشی‌از تجدید ارزیابی دارایی‌ها می‌گذرد اما خبر قطعی و روشنی درمورد زمان بازگشایی این دو نماد اعلام نشده، این در حالی است که در غیاب این دو شرکت، روز گذشته در گروه خودرویی نمادهای زامیاد، آهنگری تراکتورسازی ایران، قطعات اتومبیل ایران، مهرکام پارس، سرمایه‌گذاری رنا، نیرومحرکه، گروه بهمن، ایرکا پارت‌صنعت، رینگ‌سازی مشهد، فنرسازی خاور، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، چرخشگر، الکتریک‌خودرو شرق، کمک‌فنر ایندامین، بهمن‌دیزل، موتورسازان تراکتورسازی ایران، لنت‌ترمز ایران و تولید محور خودرو مثبت شدند و درمقابل نمادهای پارس‌خودرو، مهندسی نصیرماشین، صنایع ریخته‌گری ایران، رادیاتور ایران و فنرسازی زر منفی خوردند.

   افزایش اقبال به بازار سرمایه
روز گذشته در گروه خودرویی طی 114هزار و 353 نوبت معاملاتی، 829میلیون سهم به ارزش 588میلیارد تومان دادوستد و ارزش کل بازار این صنعت بورس تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 82هزارو739 میلیارد تومان شد. از سوی دیگر، شاخص کل بورس تهران نیز دیروز با افزایش 21هزار و 241 واحدی در تراز 690هزار واحدی ایستاد. بر این اساس، برخی کارشناسان معتقدند در شرایط کنونی که اقبال به بازار سرمایه روبه‌فزونی گذاشته و از طرفی هم دولت به حمایت و سرمایه‌گذاری در این حوزه گام جدی برداشته است، بیش از گذشته به رشد و قوت فرهنگ سرمایه‌گذاری در این حوزه نیازمندیم.

   روندی که ادامه‌دار خواهد بود
مدتی است سیل عظیمی از سرمایه‌های مردم به سمت بازار سرمایه به حرکت درآمده و به‌نظر می‌رسد این روند ادامه‌دار باشد. 
براین اساس، افراد تازه‌وارد حتما باید نسبت‌به ویژگی‌های این بازار و ریسک‌های موجود در آن آگاهی و اطلاعات لازم را کسب کنند. 
سرمایه‌گذاران تازه‌وارد باید با آگاهی از ریسک‌های موجود در بازارسرمایه به خریدوفروش مبادرت کنند و بدانند انجام معاملات به‌طور مستقیم بالاترین میزان ریسک را برای آن‌ها ایجاد می‌کند و بهترین راه برای آن‌ها رفتن به‌سوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری و خرید سبدی سهام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =