بهران

دراین روزهای قرنطینه‌ای که انتظار نداشتیم از پالایشگاه‌های تولید روانکار خبری به‌خارج درز کند، شرکت بازرگانی بهران که به‌عنوان توزیع‌کننده رسمی محصولات بهران شناخته می‌شود، به‌غیر از پوشش خبری نحوه ضدعفونی کردن ایستگاه‌های سوخت‌رسانی این شرکت، خبر خوشحال‌کننده‌ای را منتشر کرد که نویدبخش تغییراتی بزرگ در  صنعت روانکارهاست.

 به گزارش «اخبار خودرو​»، بدون هیچ‌شکی این ایام باعث شد اشخاص و شرکت‌ها به‌اهمیت فروش آنلاین و توسعه تجارت‌الکترنیک بیشتر توجه کنند و به‌همین خاطر بخشی از فروش روانکارها (که وابسته به حمل‌ونقل و لجستیک کالاست) طی این ایام نه‌تنها متوقف نشد، بلکه برای تامین مایحتاج مردم با قدرت به‌فعالیت خود ادامه داد و درهمین راستا پالایشگاه‌داران اصلی کشور جزو کسب‌وکارهایی بودند که کمترین آسیب اقتصادی را از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تجربه کردند. به‌این ترتیب انتظار نداشتیم موج جدیدی را که برای به‌کارگیری فروش مستقیم آنلاین دربسیاری از صنوف ایجاد شده است در روانکارها نیز شاهد باشیم؛ اتفاقی که هرمشتری با توجه به‌شرایط بازار ایران انتظار آن را می‌کشد و علاقه‌مند است روزی بتواند با اطمینان از کیفیت و قیمت، روانکار مناسب خودرو خود را تامین کند و تنها نگران عملیات تعویض آن باشد.

  بهران؛ پرچمدار فروش مستقیم روانکار به‌مصرف‌کننده نهایی
دراین روزهای قرنطینه‌ای که انتظار نداشتیم از پالایشگاه‌های تولید روانکار خبری به‌خارج درز کند، شرکت بازرگانی بهران که به‌عنوان توزیع‌کننده رسمی محصولات بهران شناخته می‌شود، به‌غیر از پوشش خبری نحوه ضدعفونی کردن ایستگاه‌های سوخت‌رسانی این شرکت، خبر خوشحال‌کننده‌ای را منتشر کرد که نویدبخش تغییراتی بزرگ در  صنعت روانکارهاست. این روزها بسیاری از شرکت‌ها برای راه‌اندازی پایانه فروش اینترنتی محصولات خود اقدام به‌استفاده از فضای مجازی به‌ویژه صفحات اینستاگرام خود کردند تا امکان سفارش‌گذاری و تحویل با پیک برای محصولاتشان فراهم شود. اقدامی که تا پیش از این تصور می‌شد به‌چهره و جایگاه شرکت صدمه بزند. اما با اتفاقات اخیر و همه‌گیری ویروس کرونا در کشور،‌ استفاده از این روش درنهایت باعث افزایش رضایتمندی مشتریان شد. در این میان اما شرکت بازرگانی بهران کار قابل تقدیری را انجام داد و نشان داد که این مجموعه بزرگ پیش  از این زیرساخت های لازم برای فروش  اصولی محصولات به‌صورت آنلاین را تدارک دیده است. اگرچه امروز نمی‌توان تمامی محصولات تولیدشده توسط شرکت نفت بهران را از سوی فروشگاه آنلاین شرکت بازرگانی بهران خریداری کرد، اما همین اتفاق را می‌توان به‌فال نیک گرفت و انتظار داشت درصورت بازخورد مثبت از این طرف و افزایش درخواست‌های مردمی، روزی بتوانیم محصولات بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن‌موتور در کشور را با قیمت واقعی و با اطمینان از کیفیت محصول آن هم بدون خروج از درِ منزل تهیه کنیم. 
با این‌حال انتظار می‌رود سایر پالایشگاه‌داران و تولیدکنندگان خرد و کلان روانکارها در کشور نیز روی خوشی به‌تجارت‌الکترونیک و فروش اینترنتی نشان دهند و شاهد گسترش این موج در کشور باشیم. درحال‌حاضر صرفا امکان خریداری محصول نفت گاز ۳۲۵۰۰ (گازوئیل) به‌قیمت ۸ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۹۵۰ تومان در بخش فروشگاه اینترنتی وب‌سایت بازرگانی بهران امکان‌پذیر است. 

  پتانسیل بازار ایران برای فروش آنلاین روانکارها
برخلاف برخی کشورهای خارجی در ایران باتوجه به‌بافت شهری و روستایی، کمتر کسی شخصا اقدام به‌تعویض روغن خودرو در محل پارکینگ شخصی خود می‌کند. همین موضوع باعث شد وابستگی مردم نسبت به‌تعویض‌روغنی‌ها زیاد شود. اما درهمین شرایط نیز شاید ایمن‌ترین گزینه انجام مراحل ساده این عملیات به‌صورت شخصی در محلی است که نگرانی از بابت کثیف‌کاری انجام آن وجود نداشته باشد. ابزار لازم برای تعویض روغن نیز چیز عجیبی نیست! یک آچار مخصوص برای هر خودرو که پیچ کارتر را باز می‌کند و البته تنها کمی مهارت برای قرار دادن فیلتر روغن که در هر بار تعویض روغن «باید» این قطعه نیز تعویض شود. به‌هرسوی درهمین شرایط نیز وب‌سایت‌هایی که خود را مارکت‌پلس (Market palce) مجازی ایرانیان معرفی می‌کنند، اقدام به‌فروش روانکارها می‌کردند که کم و بیش نیاز برخی از مصرف‌کنندگان را برطرف می‌کرد. اما در همین شیوه فروش نیز به‌خاطر اینکه نیازی به‌تامین کالا از منبع اصلی یا تولیدکننده کالا وجود ندارد و هر واسطه‌ای که پایین‌ترین قیمت را ارائه کند به‌عنوان فروشنده اصلی کالا شناخته می‌شود، اشکالات زیادی وارد است. درواقع در این روش فروش روانکارها آفت‌های زیادی وجود دارد که در اینجا قصد بررسی آن‌ها را نداریم. اما درنهایت امیدواریم که اقدام شرکت بازرگانی بهران جدی گرفته شود و دیگر تولیدکنندگان نیز گام‌های مناسبی را برای  ورود به بازار فروش آنلاین و اطمینان‌بخشی از اصالت کالای خود به‌مشتریان بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =