کد خبر: 228223
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
پژو 206

شرکت ایران خودرو بعد از موفقیت واردات پژو 206، اقدام به راه‌اندازی خط تولید آن کرد. با اینکه تولید این خودروی جذاب در تمام دنیا متوقف شده، اما به دلیل بازار فروش خوب آن در ایران، هنوز شاهد تولید مدل‌های مختلف آن هستیم

خودروهای هاچبک در تمام دنیا طرفداران پروپا قرص خودش را داشته و دارد. همین امر، دلیلی است برای کمپانی‌های خودروسازی که در سبد عرضه‌شان چند مدل از این کلاس خودرو را ارائه کنند و هوای این سبک مشتریان را هم داشته باشند. شرکت فرانسوی پژو، یکی از خودروسازان مشهور دنیاست که پژو 206 هاچبک را در سال 1998 به بازارهای خودروی دنیا عرضه کرد. ظاهر جوان‌پسند و طراحی پیشرفته پژو 206 باعث ماندگاری این خودرو در بازارها شده است.

استقبال ایرانی‌ها از پژو 206 تیپ 3

در کشور ما هم استقبال از این هاچبک دوست‌داشتنی بسیار زیاد بوده. تنها کافی است نگاهی به مدل‌های این خودرو در https://divar.ir بیندازید، تا متوجه استقبال عمومی از آن بشوید. شرکت ایران خودرو بعد از موفقیت واردات پژو 206، اقدام به راه‌اندازی خط تولید آن کرد. با اینکه تولید این خودروی جذاب در تمام دنیا متوقف شده، اما به دلیل بازار فروش خوب آن در ایران، هنوز شاهد تولید مدل‌های مختلف آن هستیم. تیپ‌های گوناگون این خودرو در طول سال‌ها نبض بازار خودروهای صفر و کارکرده را در دست داشته است. تیپ‌های یک تا 5 پژو 206 تفاوت ظاهری چندانی با هم ندارند، اما 3 تیپ آخر آن از نظر آپشن‌های رفاهی بهتر از دو مدل قبلی خود عمل کرده‌اند. تیپ 3 بین سال‌های 1382 تا 1390 تولید شده. ترمز ABS، کیسه هوای راننده و سرنشینان به علاوه شیشه‌های برقی عقب از جمله امکانات رفاهی است که به تیپ 3 اضافه شده. موتور TU3 با شتاب صفر تا صد 14.1 ثانیه‌ای و مصرف سوخت پایین آن از جمله ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که این جذاب فرانسوی را محبوب طرفدارانش کرده است.

حالا چرا 206؟

نوسانات بازار ارز باعث بالا رفتن ناگهانی قیمت خودروهای خارجی و به دنبال آن افزایش قیمت خودروهای داخلی شد. در بازار کم رمق این روزهای ایران داشتن پژو 206 مخصوصا تیپ 3 آن که هم محبوب‌تر است می‌تواند حکم پول نقد را برای شما داشته باشد. بد نیست نیم‌نگاهی هم به قیمت 206 تیپ 3 در دیوار بیندازید. این روزها خرید اتومبیلی که هم جذابیت ظاهری داشته باشد و هم از لحاظ فنی شما را راضی کند و در عین حال قیمتی نجومی نداشته باشد، کار دشواری به نظر می‌رسد. پژو 206 تیپ 3 در کنار طراحی ظاهری زیبا و ماندگارش، امکانات فنی و رفاهی نسبتاً مناسبی را هم ارائه می‌کند. در عین حال برای پیدا کردن قطعات یدکی آن هم به مشکل بر نمی‌خورید. یافتن مکانیکی که به زوایای مختلف ماشین شما وارد باشد و عیب و ایرادهای آن را به راحتی برطرف کند هم از جمله مزایای داشتن پژو 206 است. همه اینها به دلیل تولید بی‌وقفه این خودرو در طول سالیان اخیر بوده است (البته تولید تیپ 3 متوقف شده). این روند تولید باعث آشنا شدن مکانیک‌های ایرانی با زیر و بم‌ها و قلق‌های مختلف این خودرو شده و به راحتی از عهده تعمیر و ریزه‌کاری‌های آن برآیند.

عاشقان دنده‌های دستی‌

با وجود اضافه شدن دنده‌های اتوماتیک به خودروها، هنوز هم کسانی هستند که لذت رانندگی را در وجود جعبه دنده‌های دستی خودرو می‌دانند. پژو 206 تیپ 3 با داشتن جعبه دنده دستی و همچنین هندلینگ و شتابگیری مناسب می‌تواند تجربه رانندگی دلچسبی برای جوانان داشته باشد. همین امر باعث شده که پژو 206 خودروی انتخابی بسیاری از علاقه‌مندان به رالی نیز باشد. البته باید توجه داشت که استهلاک بالای این خودرو نکته منفی آن است که باید هنگام خرید به آن توجه کرد.

مدل ضعیف‌تر تیپ 5

پژو 206 تیپ 3، به لحاظ فاکتورهای ظاهری تفاوت چندانی با تیپ‌های دیگر ندارد اما از نظر آپشن‌های فنی بهتر از دو مدل پیش از خود است. در حقیقت می‌توانیم تیپ 3 را مدل ضعیف‌تر تیپ 5 بدانیم. در نهایت اگر بخواهیم از نقطه نظر تعمیرکاران خودرو به این موضوع نگاه کنیم، آنها معتقدند که تیپ 2 و 5 پژو 206، از لحاظ تأمین قطعات و همچنین داشتن شتاب مناسب‌تر، انتخاب‌های با ارزش‌تری نسبت به پژو 206 تیپ 3 هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =