بورس کالا

دیروز در گروه خودرویی، طی 29هزار و 485 نوبت معاملاتی، 154 میلیون سهم به ارزش 179میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز شنبه بالغ‌بر 88هزارو956 میلیارد تومان شد.

به گزارش «اخبار خودرو​»،در اولین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری، نمادهای این صنعت بورسی عملکرد صعودی داشتند، به‌طوری‌که شرکت‌های پارس‌خودرو، زامیاد، قطعات اتومبیل ایران، آهنگری تراکتورسای ایران، سرمایه‌گذاری رنا، مهرکام پارس، گروه بهمن، نیرومحرکه، فنرسازی خاور، محورسازان ایران‌خودرو، ایرکا پارت‌صنعت، الکتریک‌خودرو شرق، مهندسی نصیرماشین، موتورسازان تراکتورسازی ایران، تولید محور خودرو و سازه‌پویش مثبت شدند و در مقابل تنها رادیاتور ایران منفی خورد. 
همچنین دیروز در گروه خودرویی، طی 29هزار و 485 نوبت معاملاتی، 154 میلیون سهم به ارزش 179میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز شنبه بالغ‌بر 88هزارو956 میلیارد تومان شد.

  صف خرید برای بیش از یک میلیارد سهم
نکته جالب در دادوستدهای روز گذشته گروه خودرویی، بازگشت شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو به تابلوی معاملاتی است؛ این شرکت امروز بازگشایی خواهد شد. 
این در حالی است که دیروز ابتدا اعلام شد این شرکت روز شنبه باز می‌شود، اما این امر به امروز موکول شد. با توجه به این موضوع صف خرید بیش از یک‌میلیارد سهمی برای گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو تشکیل شده که در نوع خود بسیار بی‌نظیر است. قدر مسلم امروز یکشنبه معاملات این نماد با اقبال بسیار زیادی روبه‌رو خواهد شد.
  افزایش ریسک معاملات سهام
بر اساس این گزارش، معاملات بازار سهام در نخستین روز هفته جاری درخشان دنبال شد، به‌طوری‌که شاخص‌کل در آستانه ۷۷۰ هزار واحد قرار گرفت.
 از سوی دیگر، در سال جاری شاهد صعود ۲۰هزار واحدی شاخص بودیم، اما برای نخستین‌بار است که شاخص کل بیش از ۲۷هزار واحد رشد کند. بر این اساس، نماگر اصلی بازار سهام با ۲۷هزار و ۸۸۸ واحد رشد به رقم ۷۶۹هزار و ۸۲۰ واحد رسید. 
برخی کارشناسان معتقدند این روزها با توجه به این موضوع، ریسک معاملات سهام افزایش پیـــــدا کرده است. 
اما تازه‌واردان بورسی می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری وارد بورس شوند، تا از این طریق با ریسک کمتری روبه‌رو باشند. 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =