بورس

شاخص صنعت خودرو دیروز با افزایش 2983 واحدی در تراز 112هزار واحدی قرار گرفت. این در حالی است که شاخص صنعت خودرو در روز هفتم اردیبهشت‌ماه سال گذشته در تراز 24هزار واحدی قرار داشت.

 به گزارش «اخبار خودرو​»، روز گذشته و در جریان دادوستدهای گروه خودرویی نمادهای این صنعت بورسی روند مثبتی را طی کردند، به‌طوری‌که شرکت‌های گسترس سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، آهنگری تراکتورسازی ایران، گروه بهمن، قطعات اتومبیل ایران، فنرسازی زر، سرمایه‌گذاری رنا، سایپا آذین، مهرکام پارس، رینگ‌سازی مشهد، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، الکتریک‌خودرو شرق، کمک‌فنر ایندامین، بهمن‌دیزل و سازه‌پویش مثبت شدند و در مقابل نمادهای رادیاتور ایران و لنت‌ترمز ایران منفی خوردند. همچنین در گروه خودرویی طی 115هزار و 745 نوبت معاملاتی، یک‌میلیارد و 853میلیون سهم به ارزش 803میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 99هزارو4.3 میلیارد
 تومان شد.

  افزایش چشمگیر طی یک‌سال
شاخص صنعت خودرو دیروز با افزایش 2983 واحدی در تراز 112هزار واحدی قرار گرفت. این در حالی است که شاخص صنعت خودرو در روز هفتم اردیبهشت‌ماه سال گذشته در تراز 24هزار واحدی قرار داشت. به بیان دیگر، در یک‌سال این شاخص 88هزار واحد افزایش داشته که این امر نشان می‌دهد تا چه مقدار گروه خودرویی در سال‌جاری با اقبال روبه‌رو شده است. از سویی دیروز شاخل کل بورس تهران با افزایش 22هزار واحدی در تراز 820هزار واحدی قرار گرفت.

  سوپاپ اطمینان اقتصادی!
برخی کارشناسان معتقدند در این شرایط بورس به سوپاپ اطمینان اقتصادی تبدیل شده است. عدم جذابیت بازارهای رقیب، کاهش نرخ سود سپرده های بانکی، دفاع تمام‌قد رئیس‌جمهور از روند صعودی بورس، عرضه قریب‌الوقوع سهام صندوق سرمایه‌گذاری دولت (ETF) و ورود نقدینگی‌های سرگردان به بازار همگی از عواملی هستند که می‌توانیم به آینده بازار سهام امیدوار باشیم. با‌توجه به این عوامل، تازه‌واردان بورسی باید توجه داشته باشند که سراغ هر سهمی نروند و با سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بزرگ و ارزنده ریسک معاملاتی خود را کاهش دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =