بورس

گروه خودرویی طی این روز در 75هزار نوبت معاملاتی، 463میلیون سهم به ارزش 533میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر 105هزارو280میلیارد تومان شد.

به گزارش «اخبار خودرو​»،نمادهای گروه خودرویی روز چهارشنبه هفته گذشته عملکرد خوبی داشتند، به‌طوری‌که نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، قطعات اتومبیل ایران، زامیاد، رادیاتور ایران، سرمایه‌گذاری رنا، نیرومحرکه، سایپا آذین، مهرکام پارس، الکتریک‌خودرو شرق، مهندسی نصیرماشین، بهمن‌دیزل، لنت ترمز ایران و تولید محور خودرو مثبت شدند و درمقابل نمادهای کمک‌فنر ایندامین و رینگ‌سازی مشهد منفی خوردند. 
همچنین در گروه خودرویی طی این روز در 75هزار نوبت معاملاتی، 463میلیون سهم به ارزش 533میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته بالغ‌بر 105هزارو280میلیارد تومان شد.

  از بازگشت غول‌ها خبری نیست
هنوز خبری از بازگشت سایپا و ایران‌خودرو به تابلوی معاملاتی نیست و تاکنون کارهای مربوط به ثبت افزایش سرمایه ناشی‌از تجدید ارزیابی دارایی‌ها نیز به اتمام نرسیده است. اما اگر این امر محقق شود، دو نماد خودروساز می‌توانند رشد جامانده از بازار را جبران کنند. با‌توجه به این موضوع پیش‌بینی می‌شود، در صورت بازگشایی با اقبال اهالی بازار مواجه شوند.
 بر‌اساس این گزارش، در روز چهارشنبه هفته گذشته شاخص‌کل بورس تهران رکورد جدیدی از خود برجای گذاشت و با افزایش بیش‌از 32هزار واحدی در یک‌روز در تراز 878هزارو101 واحدی 
قرار گرفت.
 
  ورود سهام عدالت به بازار
از‌سوی‌دیگر، گروهی از کارشناسان معتقدند با سرازیر شدن نقدینگی عظیم ناشی‌از ورود سهام عدالت به بازار، فرضیات برخی دیگر از کارشناسان مبنی‌بر حبابی‌بودن بازار سرمایه از بین خواهد رفت. ورود سیل جدید سهامداران به بازار موجب پایداری و استحکام بورس می‌شود و همین امر مقدمه‌ای خواهد شد برای حضور مابقی شرکت‌های تجاری به بازار سهام تا از این بازار بازدهی مناسبی کسب کنند. 
همچنین احتمال دارد بعد از آزادسازی سهام عدالت تعداد زیادی از افراد مدیریت سهام خود را به عهده بگیرند که این موضوع می‌تواند ورود پول را تشدید کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =