بورس

خبر مهم روز گذشته در گروه خودرویی مرتبط با نارنجی‌پوشان بود، بر این اساس عملیات ثبت افزایش سرمایه شرکت سایپا در اداره ثبت شرکت‌های استان تهران به پایان رسیده و با انجام مراحل پایانی، نماد این خودروساز در آستانه بازگشایی قرار گرفته است.

به گزارش «اخبار خودرو​»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی بازهم با افزایش روبه‌رو شدند، به‌طوری‌که گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، زامیاد، گروه بهمن، آهنگری تراکتورسازی ایران، نیرومحرکه، مهرکام پارس، فنرسازی زر، ایران‌خودرو دیزل، محورسازان ایران‌خودرو، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، کمک‌فنر ایندامین، مهندسی نصیرماشین، ایرکا پارت صنعت و تولید محور خودرو مثبت شد و در مقابل هیچ نمادی منفی نخورد. همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 37هزار نوبت معاملاتی 256میلیون سهم به ارزش 286میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی بالغ‌بر 111هزارو861‌میلیارد تومان شد.

  ثبت افزایش سرمایه سایپا
خبر مهم روز گذشته در گروه خودرویی مرتبط با نارنجی‌پوشان بود، بر این اساس عملیات ثبت افزایش سرمایه شرکت سایپا در اداره ثبت شرکت‌های استان تهران به پایان رسیده و با انجام مراحل پایانی، نماد این خودروساز در آستانه بازگشایی قرار گرفته است. همچنین براساس قوانین جدید سازمان بورس و اوراق بهادار کشور بازگشایی نماد معاملاتی شرکت‌ها پس از افزایش سرمایه، منوط‌به ثبت افزایش سرمایه نزد مرجع ثبت شرکت‌ها، امکان‌پذیر است که این امر اکنون محقق شده و مراحل پایانی بازگشایی این نماد در حال انجام است.

  اعلام زمان پذیره‌نویسی صندوق ETF
زمان پذیره‌نویسی صندوق ETF که قرار است از طریق آن باقی‌مانده سهام دولت در ایران‌خودرو وسایپا نیز عرضه شود، اعلام شد. در همین رابطه علی ربیعی، سخنگوی دولت گفت: «مرحله سوم واگذاری‌ها از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل‌معامله در بورس، باقی‌مانده سهام دولت در شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، فولاد مبارکه و ملی مس است که این هم طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده باید در ۶ماهه دوم سال ۹۹ انجام شود.» براساس این گزارش، روز گذشته شاخص کل بورس تهران با افزایش 39هزارو574 واحدی در تراز 979هزار واحدی قرار گرفت و به‌طور قطع امروز از مرز یک‌میلیون واحد نیز عبور خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =