بورس

روز دوشنبه در گروه خودرویی طی 79هزار نوبت معاملاتی، 539میلیون سهم به ارزش 636میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 114هزارو536 میلیارد تومان شد.

 به گزارش «اخبار خودرو​»، در روزی که کلیت بازار سرمایه اصلاح را تجربه کرد، نمادهای خودرویی و قطعه‌‌ساز در اکثر شرکت‌ها مثبت شدند، به‌طوری‌که نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، نیرو محرکه، رادیاتور ایران، ایران‌خودرو دیزل، سرمایه‌گذاری رنا، گروه بهمن، صنایع ریخته‌گری ایران، محورسازان ایران‌خودرو، چرخشگر، الکتریک‌خودرو شرق، سایپا دیزل، سازه‌پویش و موتورسازان تراکتورسازی ایران سبزپوش شدند و در مقابل نمادهای رینگ‌سازی مشهد، سایپا آذین، بهمن‌دیزل، ایرکا پارت صنعت، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران و کرمان‌خودرو منفی خوردند. همچنین روز دوشنبه در گروه خودرویی طی 79هزار نوبت معاملاتی، 539میلیون سهم به ارزش 636میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 114هزارو536 میلیارد تومان شد.

  شمارش معکوس برای جهش ارزش کل بازار خودرویی‌ها
در صورت بازگشایی دو نماد ایران‌خودرو و سایپا با توجه به افزایش سرمایه‌ای که داده‌اند، ارزش کل بازار گروه خودرویی به بیش از 150هزار میلیارد تومان خواهد رسید که بسیار برای این صنعت بورسی حائزاهمیت است. همچنین با بازگشت این دو نماد خودروساز به بازار، شاهد قفل‌شدن صف خرید در آن‌ها خواهیم بود. چراکه این شرکت‌ها از رشد بازار عقب مانده‌اند و چنان‌چه در قیمت مناسب بازگشایی شوند، به‌طور قطع با استقبال مواجه می‌شوند.

  موعد فتح قله یک‌میلیون واحدی
بر اساس این گزارش، در دادوستدهای روز گذشته با توجه به اصلاح قیمت‌ها در برخی نمادها، شاخص کل نسبت به روزهای گذشته از رشد کمتری برخوردار بود، اما با این وجود، نماگر اصلی بازار با رشد 22هزار و 902 واحدی در تراز 979هزار واحدی قرار گرفت که تا فتح قله یک‌میلیون واحدی تنها 21هزار واحد فاصله دارد که این نیز به‌طور قطع تا پایان هفته محقق خواهد شد. از سوی دیگر، با توجه به اصلاح بورس در روز گذشته شاید این وضعیت تا آخر هفته ادامه داشته باشد و از روز شنبه دوباره صعود مجدد بازار سهام آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =