بورس

روز گذشته در دادوستدهای بازار سهام، سرانجام یک اصلاح رخ داد و بسیاری از نمادهای بازار منفی شدند.

به گزارش «اخبار خودرو​»،روز گذشته در دادوستدهای بازار سهام، سرانجام یک اصلاح رخ داد و بسیاری از نمادهای بازار منفی شدند. در گروه خودرویی نیز نمادهای بزرگ همچون سایپا، ایران‌خودرو، پارس‌خودرو و زامیاد بسته بودند. اما درمقابل نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، نیرو محرکه، سرمایه‌گذاری رنا، آهنگری تراکتورسازی ایران، ایران‌خودرودیزل، محورسازان ایران‌خودرو و چرخشگر مثبت شدند و در مقابل نمادهای گروه بهمن، رادیاتور ایران، رینگ‌سازی مشهد، صنایع ریخته‌گری ایران، سایپا آذین، فنرسازی خاور، کمک‌فنر ایندامین، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، بهمن‌دیزل و ایرکا پارت منفی خوردند. همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 228هزار و 708 نوبت معاملاتی، 2میلیارد و 926میلیون سهم به ارزش 1471میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز 
بالغ بر 115هزارو154 میلیارد تومان شد.

  احتمال ریزش شاخص
ترس ناشی‌از منفی‌شدن‌ بسیاری از نمادهای بازار در روز سه‌شنبه موجب شد انبوهی از سهام‌داران عجولانه وارد صف‌های فروشی میلیونی شوند و اگر نماد «شستا» نبود، بعد از نزدیک به سه‌هفته شاخص‌کل بورس تهران منفی می‌شد. به‌نظر می‌رسد امروز نیز روند معاملات منفی باشد. در چنین شرایطی، معاملات ابتدای هفته آینده بسیار مهم خواهد بود و اگر ورق برنگردد، احتمال ریزش شاخص تا سطح حمایتی 850هزار واحد وجود دارد.

 روند کلی بازار سهام در سال 99
به دلیل رشد شتابان بورس در دو هفته گذشته چنین روندی از قبل‌قابل انتظار بود. در نیمه دوم اسفندماه 98 نیز چنین وضعیتی با شدت کمتر رخ داد. حال باید دید شاخصی که روز گذشته در تراز 480هزار واحدی ایستاد، به کدام طرف میل خواهد کرد. البته با‌توجه به حجم ورود نقدینگی به بازار می‌توان پیش‌بینی کرد که روند کلی بازار سهام در سال 99 صعودی خواهد بود، اما در این بین در مقاطعی شاهد اصلاح قیمت‌ها خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =