بورس

سرانجام روز گذشته نماد سایپا بعد از وقفه دوماهه به‌دلیل افزایش سرمایه ناشی‌از تجدید ارزیابی دارایی‌ها با رشد 110‌درصدی در قیمت 131‌تومانی باز شد.

به گزارش «اخبار خودرو​»،سرانجام روز گذشته نماد سایپا بعد از وقفه دوماهه به‌دلیل افزایش سرمایه ناشی‌از تجدید ارزیابی دارایی‌ها با رشد 110‌درصدی در قیمت 131‌تومانی باز شد. به‌رغم این‌که روز یکشنبه نیز سایپا در آستانه بازشدن قرار گرفته بود اما به دلیل افزایش تقاضا این امر به روز گذشته موکول شد.
 این در حالی است که در زمان عادی معاملات بورس نیز به دلیل تقاضای بالا، بازگشایی سایپا به تایم بعد از بازار موکول شد و درنهایت، این خودروساز با اقبال گسترده به تابلوی معاملاتی بازگشت. دیروز حتی صف خرید 15میلیارد سهمی نیز برای سایپا تشکیل شد اما با باز شدن نماد «خساپا» این صف به 400میلیون سهم کاهش یافت. 
بر این اساس، می‌توان گفت از امروز نیز صف خرید سنگینی برای نارنچی‌پوشان تشکیل خواهد شد و این امر می‌تواند افزایش شاخص‌کل بورس تهران را به دنبال داشته باشد.

  بازگشایی نماد ایران‌خودرو تا پایان هفته
باید تا آخر هفته نیز منتظر بازگشایی نماد ایران‌خودرو باشیم، چراکه این خودروساز نیز افزایش سرمایه خود را ثبت کرد و به‌زودی به تالار معاملات بازمی‌گردد. براساس این گزارش، روز گذشته در گروه خودرویی طی 32هزار نوبت معاملاتی، 430میلیون سهم به ارزش 208میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته و با اضافه‌شدن سایپا، به 140هزارو253 میلیارد تومان رسید. این در حالی است که ارزش بازار شرکت سایپا تا پایان روز گذشته بالغ‌بر 24هزارو673 هزار میلیارد تومان شد. 

  صعود پارس‌خودرو و زامیاد
همچنین رو گذشته در گروه خودرویی نمادهای پارس‌خودرو، زامیاد، صنایع ریخته‌گری ایران، گروه بهمن، سایپا آذین، ایران‌خودرو دیزل، محورسازان ایران‌خودرو و موتورسازان تراکتورسازی ایران مثبت شدند و در مقابل نمادهای رادیاتور ایران، رینگ‌سازی مشهد، فنرسازی خاور، ایرکا پارت صنعت، بهمن‌دیزل، فنرسازی زر و ریخته‌گری تراکتورسازی ایران منفی خوردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =